Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: större spridare men ej rätt programvara

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 182

    större spridare men ej rätt programvara

    När man kör med större sprdare än vad programet är mappat för, hur skulle bilen gå då?

    För när ja testa att starta upp min ng900 med 630cc spridare så lät som att den gick på 3 cylindrar, tycker att det borde gå att köra större spridare än anpassat fast det inte är mappat för det..

    annars är ju det en spridare som är kass?

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 781
    Den får extremt för mycket soppa, kör inte så. Be din mappare skicka ner ett grundprogram istället.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 230
    Hej,

    Det "funkar" att köra med något större spridare än original på Trionicbilar, eftersom bränsleadaptionen tar hand om det. Men detta gäller bara upp till en viss gräns. Dina 630 cc är nästan dubbelt så stora som original, och det funkar givetvis inte.

    Exempelvis "går" det att köra en 9-5 Aero med grönisar och originalprogram, även om det naturligtvis inte är optimalt.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 182
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Hej,

    Det "funkar" att köra med något större spridare än original på Trionicbilar, eftersom bränsleadaptionen tar hand om det. Men detta gäller bara upp till en viss gräns. Dina 630 cc är nästan dubbelt så stora som original, och det funkar givetvis inte.

    Exempelvis "går" det att köra en 9-5 Aero med grönisar och originalprogram, även om det naturligtvis inte är optimalt.

    Mvh

    KK
    då har man lärt sig ännu nått nytt idag, måste säga att det vart en lärorik dag.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av tuvor
    då har man lärt sig ännu nått nytt idag, måste säga att det vart en lärorik dag.
    OG9-3 AERO BIOPOWER -01 No more.
    OG900T16 CAB -87
    STCS Medlem 6415

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    578
    Jag försökte få igång bilen med 750 spridarna. Fanns program för grönisar visserligen men inte hjälpte det. Den gick men mer än så är det inte.
    Ingen tomgång. Var tvungen att ligga på 3000 och uppåt för att ens hålla motorn igång.

    Kan inte tänka mig att det är speciellt bra. Men härligt ljud är det när den puttrar som astrimmad rallybil.
    Saab 9-3 2.3T
    Saab 9-3 2.0T

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 836
    Citat Ursprungligen postat av TurboColle
    Jag försökte få igång bilen med 750 spridarna. Fanns program för grönisar visserligen men inte hjälpte det. Den gick men mer än så är det inte.
    Ingen tomgång. Var tvungen att ligga på 3000 och uppåt för att ens hålla motorn igång.

    Kan inte tänka mig att det är speciellt bra. Men härligt ljud är det när den puttrar som astrimmad rallybil.

    min gick att köra upp tills 4500rpm med steg 3 program tomgången va okej konstigt nog

Liknande ämnen

  1. Effektskillnad med rätt programvara?
    Av Saabturb0 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 01:19
  2. Turbo byte Utan rätt Programvara?
    Av ZoreX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 13:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •