Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7151617
Resultat 321 till 340 av 340

Ämne: Flåklypa vs VADÅ M3 vs Z3M(nu med uppmätt spooluptid)

  1. #321
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Citat Ursprungligen postat av M3 343
    Hahahah du har ju inga växlar kvar och du är nästan in i varvstopet vid 250km/h mätfart, att du äns orkade lägga upp dena film och skämas, vad kan gps farten ha varit här 235 hahahah
    Innan du börjar hånskratta åt någon eller ifrågasätta så ta gärna reda på så mycket fakta som möjligt. Försök att hålla det på en bra nivå innan tråden måste låsas.

    Rickard använder sig inte av en standard 5vxl Saab låda utan en 6vxl.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  2. #322
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Hej,

    Var vänliga håll nivån på tråden snäppet över Autopower och Yatzy, annars låses den!

    Mvh

    KK
    Nää då KK!!

    Äntligen så händer det något intressant på detta insomnade forum...

    Hittills så har allt varit i sin ordning, så länge SAMTLIGA håller sig ifrån tråkiga påhopp och otrevligt språk bara...!

    // Thomas
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  3. #323
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008
    Citat Ursprungligen postat av M3 343
    Hahahah du har ju inga växlar kvar och du är nästan in i varvstopet vid 250km/h mätfart, att du äns orkade lägga upp dena film och skämas, vad kan gps farten ha varit här 235 hahahah

    Jag tycker att han har rätt mycket kvar ?
    http://www.garaget.org/?car=7628&image=548472

  4. #324
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Citat Ursprungligen postat av Petica
    Olof
    Mycket snack från din sida men verkan några loggor lr filmer till dina otroligt medelmåtta tider. Vi kan ta ett rejs (när du har smörjt bilen årdentligt) från 50-vad din bil nu gör på gps
    Har inte GPS i en sån gammal rundsmörjningsbil som min
    och jag är fullt medveten om att mina tider är medelmåttliga
    (Är en familjebil)
    men dom duger till att se att div Mbilar kan komma till korta
    Om man kan läsa tidkort och förstå dom dvs.

    Att jämföra mätare på 2 olika bilar känns ju inte så där safe

  5. #325
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Olof
    Vad har du för gattider med gatsetup på din bil?
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  6. #326
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    635
    Ni kan rada upp era m slädar,
    så ska jag åka ifån er alla med min 99a från 73.

    Provade en sån där 340hk nåt m3 i sommras,
    visst den gick väl ok,lät gött men sen då??

  7. #327
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    226
    Oke 5000 rpm på sexan och 260 på mätaren, dvs runt 245 riktiga det är inget man kan skryta med tycker jag...

    Sebastian jag är väll trevlig

  8. #328
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    226
    Som sagt alla ni med upphotade bilar är välkomna att prova mot en 320 från 96 vi har också grejer att komma med, 10.35 230 något i slutfart på gatdäck på vanligt gata muhahahah

  9. #329
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887
    Lite självdistans kanske vore klädsamt? Även om ni saknar den förmågan, eller är för unga, kan ni ju alltid spela

    Är det inte lite torftigt att prata om vad andra har eller gör, tappar det inte lite vitsen då?
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  10. #330
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Big Tom RS4
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Hej,

    Var vänliga håll nivån på tråden snäppet över Autopower och Yatzy, annars låses den!

    Mvh

    KK
    Nää då KK!!

    Äntligen så händer det något intressant på detta insomnade forum...

    Hittills så har allt varit i sin ordning, så länge SAMTLIGA håller sig ifrån tråkiga påhopp och otrevligt språk bara...!

    // Thomas
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  11. #331
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    226
    NP

    Visst inga problem vi utmanar bara dem som är i våran klass dvs runt 350-400 hk och en vikt på ca 1600-1700 dem bilar har inte mycket att komma med...

    Sen så drar vi upp trimmade bilar bara för att dem extremt trimmade bilar här har inte mycket att säga till om mot turbokonveterade bmw.

  12. #332
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Olof
    Vad har du för gattider med gatsetup på din bil?
    En till som undrar..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  13. #333
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968
    Citat Ursprungligen postat av Petica
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Citat Ursprungligen postat av M3 343
    Gulsaab

    Du vet nog vilken bil som är skrothög och vilken som är riktigt bil som klarar av alla olika events, från stilastående, högafarter och bankörning, medans vissa är bara till för en grej och sen in i garaget och mecka.
    Det klarar ju min utan problem, så det kan ju inte vara min i alla fall, och visserligen har jag ju den i garaget men meckar?? nja inte sedan 2005 när jag byggde ihop den. Så därav känner jag ju inte mig träffad och trodde det var bmw du menade ledsen för missförståndet

    Men om nu bmw är så bra, varför är dem bara snabba på ringen då?? intervaller går ju inge vidare, strippen går inget vidare, toppfart är ju bara en utväxlingsfråga, min med 45låda bör ju närma sig 330km, hur fort gick din?? så då är det bara ringen som återstår då

    Mats
    Du måste vara den ståtaste av de alla som äger en saab här, du borde komma ner lite, Om du tror att din bil är så otroligt snabb så kan jag årdna en rejs åt dig med en av de minsta motorerna till BMW nämligen en 320 från 96. Som lämnar sisådär ca 600hk på hjulen och gör ca 100-200 på 4 sek. 402m på 10.35s men har kapacitet till under 10s. Tar du emot utmaningen? näää jusst det, tänkte väl det. shhhh
    Nopp bara väldigt trött på överstolta BMW ägare som tror dem är bäst i hela världen på allting.
    Jag är 100% säker på kapaciteten på min bil, och vet mycket väl att den inte är den snabbaste i världen, inte i någon intervall. Men den insynen verkar inte ni bmw ägare ha, samt några andra.
    Sitter och hackar ned och jämför er med steg 3 bilar men när jag kommer in är det inte så roligt för er längre och då kommer ju förståss ett sådant här inlägg "jag känner en som bla bla bla. Och jag kan ju genast säga att jag känner en som kan köra ifrån honom. Men det är väl inget som du presterat för det.

    Dessutom är ni ju väldigt snabba på att bli otrevliga och skymfa folk, som Tex skrotbilar du är den tråkigaste på detta forumet mm mm.

    Och för att göra dig glad så kör jag gladeligen mot fin vän, vi kan köra imorgon klockan 18 på en 2,5 km lång raka utanför Kalmar, dock ej tillåtet med däckbyten eller trailing då det klagades på att saabar behövde det innan men bmw absolut inte behövde det. Är det antaget eller ballar ni ur??

    Mats

  14. #334
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    BMW ägare som tror dem är bäst i hela världen på allting.

    Mats
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Men den insynen verkar inte ni bmw ägare ha, samt några andra.

    Mats
    Oj. Skaplig sågning av rätt många personer där....

    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    ...jämför er med steg 3 bilar
    Jag skulle vilja säga att det oftast är tvärtom.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  15. #335
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Olof
    -05 Maptun Steg4 315hk 201m 8.609s 136kmh
    (8.81s 137.3s Blackrace) 13.47s 170.7kmh 402m med (8.83 på 201m)

    -06 Påställt prog. Kolvar+ kammar lättad ca60kg
    201m 8.39s 140kmh (gick 138.5 kmh med full vikt)
    402m 13.08 172 kmh på tunga mantorp (bästa 174kmh)

    -07 E85 prog lättad ca 90 kg
    201m 8.07s 146kmh
    402m 12.57s 182kmh med (201m på 8.21s)
    Riktigt bra tider

    Ser fram emot en race om ett par veckor för att för skojs skull jämföra.Du är väl inte långt ifrån Gislaved trakter ??Men från 100 Har dubb på.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  16. #336
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    226
    Ja just det vi ska åka genom halva sverige för att möta dig på en flygraka, vi möter dig på någon event i vår var så säker på det, GULSAAB

  17. #337
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    BMW ägare som tror dem är bäst i hela världen på allting.

    Mats
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Men den insynen verkar inte ni bmw ägare ha, samt några andra.

    Mats
    Oj. Skaplig sågning av rätt många personer där....
    Sorry flåklypa, dock var det ju inte hela meningen du tog med där

    Men jag håller med, dåligt ordval av mig

    Mats

  18. #338
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Citat Ursprungligen postat av Petica
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Citat Ursprungligen postat av M3 343
    Gulsaab

    Du vet nog vilken bil som är skrothög och vilken som är riktigt bil som klarar av alla olika events, från stilastående, högafarter och bankörning, medans vissa är bara till för en grej och sen in i garaget och mecka.
    Det klarar ju min utan problem, så det kan ju inte vara min i alla fall, och visserligen har jag ju den i garaget men meckar?? nja inte sedan 2005 när jag byggde ihop den. Så därav känner jag ju inte mig träffad och trodde det var bmw du menade ledsen för missförståndet

    Men om nu bmw är så bra, varför är dem bara snabba på ringen då?? intervaller går ju inge vidare, strippen går inget vidare, toppfart är ju bara en utväxlingsfråga, min med 45låda bör ju närma sig 330km, hur fort gick din?? så då är det bara ringen som återstår då

    Mats
    Du måste vara den ståtaste av de alla som äger en saab här, du borde komma ner lite, Om du tror att din bil är så otroligt snabb så kan jag årdna en rejs åt dig med en av de minsta motorerna till BMW nämligen en 320 från 96. Som lämnar sisådär ca 600hk på hjulen och gör ca 100-200 på 4 sek. 402m på 10.35s men har kapacitet till under 10s. Tar du emot utmaningen? näää jusst det, tänkte väl det. shhhh
    Nopp bara väldigt trött på överstolta BMW ägare som tror dem är bäst i hela världen på allting.
    Jag är 100% säker på kapaciteten på min bil, och vet mycket väl att den inte är den snabbaste i världen, inte i någon intervall. Men den insynen verkar inte ni bmw ägare ha, samt några andra.
    Sitter och hackar ned och jämför er med steg 3 bilar men när jag kommer in är det inte så roligt för er längre och då kommer ju förståss ett sådant här inlägg "jag känner en som bla bla bla. Och jag kan ju genast säga att jag känner en som kan köra ifrån honom. Men det är väl inget som du presterat för det.

    Dessutom är ni ju väldigt snabba på att bli otrevliga och skymfa folk, som Tex skrotbilar du är den tråkigaste på detta forumet mm mm.

    Och för att göra dig glad så kör jag gladeligen mot fin vän, vi kan köra imorgon klockan 18 på en 2,5 km lång raka utanför Kalmar, dock ej tillåtet med däckbyten eller trailing då det klagades på att saabar behövde det innan men bmw absolut inte behövde det. Är det antaget eller ballar ni ur??

    Mats
    Gulsaab
    Har inte sagt att jag känner en bla bla bla jag sa ställer du upp mot en sån 320? näää tänkte väl det. Du skryter mera än vad din bil går, till och med din bil har gett upp håppet på dig

  19. #339
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    226
    aero++

    det blir intressant att se hur mycket du torskar mot olof (om du gör det)
    du vet hur min går ungäfer får se nu vad olof har att komma med eftersom han skryter så mycket.

  20. #340
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Eftersom det blir rena påhopp så är tråden låst. Rensar upp lite och öppnar senare.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

Liknande ämnen

  1. VADÅ M3 goes E85(Nu med videosnutt)
    Av b10tax i forum Projekt
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 11:01
  2. Vadå 3,95% ränta?
    Av Fredrik J i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 23:42
  3. Spooluptid på 9-3 ss
    Av b10tax i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 15:35
  4. Bränsleförbr. SID vs. uppmätt
    Av petson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 00:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •