Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Prova/byta/köpa DI..

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    201

    Prova/byta/köpa DI..

    Med mina turboproblem funderar jag på att byta DI-kassetten då jag har förstått att den kan vara boven. Jag tycker den också den låter illa... (om det nu kan vara den som skramlar..)

    Var hittar jag en sådan? Och vad brukar dom kosta?
    Brukar det finnas någon möjlighet att få prova en och kolla om det är den som felet..?

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 542
    Medlem#
    4156

    Re: Prova/byta/köpa DI..

    Citat Ursprungligen postat av helvetes
    Med mina turboproblem funderar jag på att byta DI-kassetten då jag har förstått att den kan vara boven. Jag tycker den också den låter illa... (om det nu kan vara den som skramlar..)
    Di kassetten kan nog inte skramla eftersom den inte har några rörliga delar i sig utan endast elektronik... (Fast det klart.. Om kasettens fästskruvar skulle sitta helt löst så skulle den väl teoretiskt kunna skramla... Och i så fall så har du garanterat en felorsak där i alla fall)

    Citat Ursprungligen postat av helvetes
    Var hittar jag en sådan?
    Saab eller mekonomen är två tänkbara ställen. Ja, skroten förstås också, men då kan ju funktionen vara tveksam så..

    Citat Ursprungligen postat av helvetes
    Och vad brukar dom kosta?
    2000-2500 ungefär. (Räkna med ungefär 2300:-).

    Citat Ursprungligen postat av helvetes
    Brukar det finnas någon möjlighet att få prova en och kolla om det är den som felet..?
    Vissa Saabverkstäder har den servicen att de har provkassetter att låna ut. Enklast är nog om du ringer till dina närmsta verkstäder och hör efter.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    201
    Hehe, okej! då är det nog inte DIn som skramlar!

    Men då får jag ringa och höra efter om man får prova en..

Liknande ämnen

  1. Prova gt17 programvara på td04 turbo?
    Av blanks i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-13, 00:42
  2. bra sätt att prova v-lådan
    Av street i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •