Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Mugghållare till og9-3?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453

    Mugghållare till og9-3?

    Hur är mugghållaren man kan köpa till og9-3? Stabil eller värdelös? Stör mig nåt så enormt på att det inte finns nån mugghållare i bilen nu

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947
    Menar du den under SID'en så tycker jag att den fungerar bra för burkar och pappmuggar typ McD eller kaffe från macken - det enda är att om kaffemuggen är välfylld och det är skumpig väg så kan det skvätta ut kaffe på SID'en. Flaskor är sämre så de brukar jag tycka ner mellan passagerarsätet/ryggstödet och mittenkonsolen.
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  3. #3
    Jag har både under SID:en och mellan sätena, den uppe vid SID:en funkar till det mesta, kan bli ostadigt om det inte passar perfekt. Men den som sitter mellan sätena är kanon till nästan allt!

    Kolla min bil på garaget för bilder!
    Honda Accord 2.4 Executive
    Garaget.Org

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 681
    Citat Ursprungligen postat av jmoller
    Jag har både under SID:en och mellan sätena, den uppe vid SID:en funkar till det mesta, kan bli ostadigt om det inte passar perfekt. Men den som sitter mellan sätena är kanon till nästan allt!

    Kolla min bil på garaget för bilder!
    Vad har du fått tag på den som sitter i mittkonsolen, verkar behändig.

    När vi ändå är inne på ämnet, är det någon som testat den som finns på Speedparts som man hänger i kartfacket? http://www.speedparts.se/images/prod/inred/21,2042.jpg
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Vad har du fått tag på den som sitter i mittkonsolen, verkar behändig.

    När vi ändå är inne på ämnet, är det någon som testat den som finns på Speedparts som man hänger i kartfacket? http://www.speedparts.se/images/prod/inred/21,2042.jpg
    Finns på Saab, kostar under hundringen och passar utmärkt även i ng900. Funkar dessutom ypperligt!

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    280
    Ska inte dricka saker i bilen
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 681
    Citat Ursprungligen postat av Ljungstrand
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Vad har du fått tag på den som sitter i mittkonsolen, verkar behändig.

    När vi ändå är inne på ämnet, är det någon som testat den som finns på Speedparts som man hänger i kartfacket? http://www.speedparts.se/images/prod/inred/21,2042.jpg
    Finns på Saab, kostar under hundringen och passar utmärkt även i ng900. Funkar dessutom ypperligt!
    Hur har den kunnat undgå mig? Ska nog tuta förbi där och se vad Saab har att säga om saken
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Den där till mittkonsollen var inte fel. Det dumma är att den då sitter så långt bak (måste ju tänka på ergonomin)
    En i dörren och vid SID blir nog fint

    Citat Ursprungligen postat av ZerOMikE
    Ska inte dricka saker i bilen
    Joda, och extra njutbart är det med automat

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Citat Ursprungligen postat av Ljungstrand
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Vad har du fått tag på den som sitter i mittkonsolen, verkar behändig.

    När vi ändå är inne på ämnet, är det någon som testat den som finns på Speedparts som man hänger i kartfacket? http://www.speedparts.se/images/prod/inred/21,2042.jpg
    Finns på Saab, kostar under hundringen och passar utmärkt även i ng900. Funkar dessutom ypperligt!
    Hur har den kunnat undgå mig? Ska nog tuta förbi där och se vad Saab har att säga om saken
    Använt mig av den några gånger i min 9-3:a, dock har jag nån gång glömt av att ta ur drickan ur hållaren när jag gått ur bilen. Stänger man sen dörren, tja... chansen för att drickan hamnar på golvet är då relativt stor.

    En sån man har under SID'n, var det tillval eller?

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av druqs
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Citat Ursprungligen postat av Ljungstrand
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Vad har du fått tag på den som sitter i mittkonsolen, verkar behändig.

    När vi ändå är inne på ämnet, är det någon som testat den som finns på Speedparts som man hänger i kartfacket? http://www.speedparts.se/images/prod/inred/21,2042.jpg
    Finns på Saab, kostar under hundringen och passar utmärkt även i ng900. Funkar dessutom ypperligt!
    Hur har den kunnat undgå mig? Ska nog tuta förbi där och se vad Saab har att säga om saken
    Använt mig av den några gånger i min 9-3:a, dock har jag nån gång glömt av att ta ur drickan ur hållaren när jag gått ur bilen. Stänger man sen dörren, tja... chansen för att drickan hamnar på golvet är då relativt stor.

    En sån man har under SID'n, var det tillval eller?
    Där sa du något ja
    Den till SID tror jag var tillval. Kostar runt 500kr att köpa i efterhand.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Har den som man sätter under sid:en. Köpte den mest som en kul pryl, men jag tycker att den är totalt värdelös. Jag har hittills inte stött på någon dryck som faktiskt står stabilt i hållaren. Men det är ju en kul pryl iallafall
    2007 9-3 Aero 2,8T

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Ajda, kan man inte ens få en cola-burk att stå stabilt?

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Har haft min drickahållare ett tag nu och jag tycker att den är helt okej. Tror inte att den är i klass med ng9-3 och 9-5 men den funkar iaf

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    159
    Har en och har provat att använda men det går typ inte. En cola-burk kan funka men då får man ha druckit ur en del för att det inte ska skvätta och McDonaldskopp svänger med ratten typ. En sådan mellan sätena verkar riktigt smidig. Någon som kan ta fram art.nr och kanske pris t.om?

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Tidaholm
    Inlägg
    337
    Medlem#
    6729
    Jag rekomenderar att köpa Speedparts mittarmstöd med "prylfack", i detta prylfack finns det en dricka hållare, som passar utmärkt till Cola burkar och plastmuggar/glas. Det fina att man även kan använda armstödet samtidigt, väldigt bra

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av BBR
    Jag rekomenderar att köpa Speedparts mittarmstöd med "prylfack", i detta prylfack finns det en dricka hållare, som passar utmärkt till Cola burkar och plastmuggar/glas. Det fina att man även kan använda armstödet samtidigt, väldigt bra
    Då vet man att det är bra också. Har funderat på att köpa det. Man kan aldrig få nog av drickahållare
    Kan du ta lite bilder på det?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:39
  2. Bakre mugghållare från 9-5 till 9000 ?!?
    Av cepehjulet i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 19:59
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 09:54
  4. Finns det nåogon mugghållare till 900 ng
    Av Gant i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 17:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •