Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dragöggla

  1. #1

    Dragöggla

    Hej

    I samband med turbohaveri i helgen så slet jag upp min 9-5:a på flakväxlare för transport mot garaget. Problem uppstod då genom att dragögglan gick rakt av vid infästningen.

    Detta trotts att bilen var förankrad med spännare runt hjul också. Bilen stod helt stilla fastspännd således, det drogs inte i göglan mer än det gravitationen påverkade. När flaket kom upp i 35 graders vinkel ungefär så sa det bara snap. Bilen stod kvar men dragögglan hade gått av.

    Nu till mitt problem, i och med att ögglan gick av jäms med gängorna så vet jag inte om den är höger eller vänstergäng på dragögglan då vi alla var mossiga i huvudet där 1 på natten och han som drog fast ögglan har inget minne alls av hur han skruvade in den.

    Tänkte höra om det är någon här som vet hur det står till med detta så att jag gängar in rätt typ av skruv då jag ska försöka få ut resterna av min dragöggla.

    Bilen är en 9-5 sedan från -98 och har 2,0t motorn

    Mvh
    Per-Emil

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 353
    Du får gänga ut den motsols för att få ut den.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Tack för snabbt svar, då har jag helgnöjet räddat

    Misstänkte att det skulle vara så men vet att det finns några bilmodeller som har tvärt om av nån anledning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •