Jag råkade köpa ett öppet luftfilter utan att ha läst har på forumet. Jag har ju 9-5 så det fungerar ju tydligen inge bra. Finns det nått sätt att "fixa" så att filtret renar bättre? Fö det ser ju ganska snyggt ut med öppet filter.
Jag råkade köpa ett öppet luftfilter utan att ha läst har på forumet. Jag har ju 9-5 så det fungerar ju tydligen inge bra. Finns det nått sätt att "fixa" så att filtret renar bättre? Fö det ser ju ganska snyggt ut med öppet filter.
Fungerar o fungerar. upp till var och en, men livslängden på lmm tex blir kortare osv. Men funkar bra gör de så länge de går. Ser snyggt ut?? Filtret sitter ju ute i skärmenUrsprungligen postat av GaFFe
//Mvh TP
om du hade en 9-5 som det står så kommer ju inte det öppna filtret att synas, så det ligger i framskärmen.
Så farligt som alla säger.
Visst om man inte rengör och använder för mycket olja så tar både luftmassemätaren och turbon skada vilket inte är någon fördel.
EDIT: såg att Turbo_Performance var en minut före mig. :P
Laser Röd Ng900 2.3T
#6080
Ursprungligen postat av tuvor
Kanske ska tillägga att jag alltid kört med öppet filter, och ännu har de aldrig strulat för mig.
//Mvh TP
Jag kör med trycksatt öppet filter som sitter i skärmen , snart i ett år och aldrig haft problem..Ursprungligen postat av GaFFe
Man får Alltid friskt (kalt) luft vilken är de A o Ö i gasflöde samanhang. Så klart du ska inte åka strax bakom en bil sommar dag på en grus väg.
Min tips är att du behåller den men inte i motor rummet de är helt fel. Värme från motor gör att du sänker din efect på motor, främst vid stads körning.
IN i skärmen ska de vara och med borrade hål i filterbehållaren som nästan alla gör.
MVH
GEorge
MVH George
9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
Skoda Octavia 1,8T
samma sak här.. har kört 4.500mil med mitt öppna, o hör här det är inte tvättat en enda gång..Ursprungligen postat av Turbo_Performance
9-3sc -08 hirsch/TX kittad exteriört. Nordic
9-5 -02 Nordic biopower
Jag har öppet filter på min och det har funkat bra. Men du måste hålla det i ordning.
Inte köra 4.500 mil som föregående talare. Det går att skita i att rensa det och olja det, men det kan få konsekvenser. Jag skall ta bort mitt nu, pga att jag vill inte ha det jobbet varje 1000-1500 mil att plocka bort det och så. Har köpt en dieselsnok istället och ett nytt orginal filter. Har du inte trimmat jättemycket, duger det alldeles utmärkt.
Men du ska inte vara rädd för öppet. Jag har det och många med mig och jag tror att ingen haft problem.
Med vänlig hälsning
Jonas L
Skräcksvart 9-5 2.3T 2000