Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vilket lackskydd ska man välja? Og9-3 aero -01 silver

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    315

    Vilket lackskydd ska man välja? Og9-3 aero -01 silver

    Tjena. har idag läst en del trådar om lackskydd som jag snart tänker göra på min bil, måste säga att det är mycket tjatter fram och tillbaka om vilket som är bäst. Problemet jag har är ju det att jag nu har SilverSeal på min bil som inte sägs vara specielt bra, kan någon utveckla den teorin?

    I sundsvall där jag bor så finns det så vitt jag vet, ditec behandling, lahega, silverseal och Mr.Cap. (sistnämda för dyrt), vilket kan ni rekomendera att jag ska använda? Jag ska göra behandlingen i april, 1000-2500kr är rimligt för en hel rekond.

    Jag tyckte silverseal funkade bra men det var inte så mjuk i lacken, men glanstalet var högt för min silver bil, dock så mattades av välidgt fort, redan två veckor senare var det i nästan strävt i lacken.

    Ge mig tips!

    mvh/matte

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 287
    Mycket nöjd med mina Ditec-behandligar från Stockholms Bilvård. Det man dock ska tänka på är att förarbetet egentligen är viktigare än vilken typ av topcoat som läggs på lacken. Det som är viktigt är att behandligen är beständig mot avfettning eftersom det är det bästa sättet att tvätta behandlade bilar på.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  3. #3
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 171
    Jag kör också Ditec och är mycket nöjd.

    Tror dock att det är "lite same shit different name". Det handlar antagligen om hur noga firman är på underarbetet. Om det sedan står Ditec, BVS eller Mr Cap är nog egalt.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Ed
    Inlägg
    284

    Re: Vilket lackskydd ska man välja? Og9-3 aero -01 silver

    Kör med Silver Seal o är mycket nöjd.
    Mvh//Chrille #4977 Tidigare: Saab 900 T8 -84, Saab 900 Talladega -97
    Nu: Volvo 940 Turbo -95

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    578

    Re: Vilket lackskydd ska man välja? Og9-3 aero -01 silver

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Matte
    Tjena. har idag läst en del trådar om lackskydd som jag snart tänker göra på min bil, måste säga att det är mycket tjatter fram och tillbaka om vilket som är bäst. Problemet jag har är ju det att jag nu har SilverSeal på min bil som inte sägs vara specielt bra, kan någon utveckla den teorin?

    I sundsvall där jag bor så finns det så vitt jag vet, ditec behandling, lahega, silverseal och Mr.Cap. (sistnämda för dyrt), vilket kan ni rekomendera att jag ska använda? Jag ska göra behandlingen i april, 1000-2500kr är rimligt för en hel rekond.

    Jag tyckte silverseal funkade bra men det var inte så mjuk i lacken, men glanstalet var högt för min silver bil, dock så mattades av välidgt fort, redan två veckor senare var det i nästan strävt i lacken.

    Ge mig tips!

    mvh/matte

    kan kan varm rekomendera Krydstigensbilvård här i gävle om du har väagarna förbi ring dem på 026 10 24 10 hälsa från Viggen Patrik så vet han... han gör KANON jobb samt så gör han jobb på div utställningsbilar. det kanske kan säga sitt
    Varför Aero när det finns Viggen

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Mälardalen Arboga
    Inlägg
    90
    Har jobbat som rekondare i ca 6år tidigare på ditec i Köping.
    Grund arbetet och verkningstiden som medlena ska ligga på är väldigt viktigt,men man ska inte tro att bilens lack är 100% skyddad bara för man har lackbehandlat den,man måste fortfarande vara noga med att man tex spolar av bilen noga innan svampning,och lackskydd tål avfettning så det e inte bara att spola lite som vissa tror!
    Hade en del kunder som kom in å klagade att det var så svårt att få bort smutsen,så jag fråga om dom andvände avfettning? Och dom svarade att dom trodde att man inte skulle behöva det när bilen var ditec behandlad, å till råga på allt så tvättade dom bilen mer sällan efter behandlingen,bara för vissa tror att nu när den är skyddad så behöver man inte tvätta den så ofta.
    Skriker efter mer...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    315

    Re: Vilket lackskydd ska man välja? Og9-3 aero -01 silver

    Citat Ursprungligen postat av Chreli
    Kör med Silver Seal o är mycket nöjd.
    Tjena. enda nackdelen jag fick reda på idag att silverseal är 1-komponents skydd? Det är ju i stort sett vanligt vax som han la på karl jäveln, 1500spänn för det, värdelöst, Nepp silverseal håller jag mig borta ifrån i fortsättningen.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    298
    Håller med tidigare "talare" Gör en DITEC behandling!
    Mig veteligen det enda som statensprovningsanstalt har testat och godkänt systemgarantin på!
    När livet är en pina!
    Låt turbon vina!!

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Mälardalen Arboga
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av adj
    Håller med tidigare "talare" Gör en DITEC behandling!
    Mig veteligen det enda som statensprovningsanstalt har testat och godkänt systemgarantin på!
    Jo det stämmer det e testat å godkännt,och det består av en sprit som man behandlar lacken med för att få bort alla orenheter + 2 lager av lack skydd
    Skriker efter mer...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •