Vid vilket varvtal ska varvstoppet ligga på en og900 T16 ?
Bilen i fråga är en T16 -87 med katalysator.
Den bryter vid 6500 rpm så jag blev lite fundersam om det verkligen är ett originalchip i LH-boxen
Vid vilket varvtal ska varvstoppet ligga på en og900 T16 ?
Bilen i fråga är en T16 -87 med katalysator.
Den bryter vid 6500 rpm så jag blev lite fundersam om det verkligen är ett originalchip i LH-boxen
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
6250 har jag för mig. Nålen är inexakt och svingar gärna över litegrann.
Signatur...
Ska kontrollera varvräknaren, men det upplevs inte som "överslängar". Den går ju inte direkt fort upp på 6500 rpm på trean med 160 vilda hästar under huven
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
min bryter absolut innan 6500rpm, snarare 6100rpm känns det som.
Men ligger in själv brytfunktionen i rotorn, rent mekaniskt med hjälp av centrifugalkraft? Det skulle ju innebära att det lär variera en aning mellan rotorerna
Saab 900 T16 -89
http://www.garaget.org/wmb
Nää, varvstoppet ligger i LH på Saab.Ursprungligen postat av WmBrejzer
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
OkeyUrsprungligen postat av Urban 1041
Saab 900 T16 -89
http://www.garaget.org/wmb
upp
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Min 9000T -88 med kat bryter vid 5700 ungefär. Vill tro att det beror på varvräknare som felar. Hastighetsmätare och varvräknare misstämmer också med hänsyn till utväxling i lådan.
Olle