Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vad ligger std varvstopp på ? *og900T16*

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 245

    Vad ligger std varvstopp på ? *og900T16*

    Vid vilket varvtal ska varvstoppet ligga på en og900 T16 ?

    Bilen i fråga är en T16 -87 med katalysator.
    Den bryter vid 6500 rpm så jag blev lite fundersam om det verkligen är ett originalchip i LH-boxen
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 098
    6250 har jag för mig. Nålen är inexakt och svingar gärna över litegrann.
    Signatur...

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 245
    Ska kontrollera varvräknaren, men det upplevs inte som "överslängar". Den går ju inte direkt fort upp på 6500 rpm på trean med 160 vilda hästar under huven
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    83
    min bryter absolut innan 6500rpm, snarare 6100rpm känns det som.

    Men ligger in själv brytfunktionen i rotorn, rent mekaniskt med hjälp av centrifugalkraft? Det skulle ju innebära att det lär variera en aning mellan rotorerna

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 245
    Citat Ursprungligen postat av WmBrejzer
    min bryter absolut innan 6500rpm, snarare 6100rpm känns det som.

    Men ligger in själv brytfunktionen i rotorn, rent mekaniskt med hjälp av centrifugalkraft? Det skulle ju innebära att det lär variera en aning mellan rotorerna
    Nää, varvstoppet ligger i LH på Saab.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    83
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Citat Ursprungligen postat av WmBrejzer
    min bryter absolut innan 6500rpm, snarare 6100rpm känns det som.

    Men ligger in själv brytfunktionen i rotorn, rent mekaniskt med hjälp av centrifugalkraft? Det skulle ju innebära att det lär variera en aning mellan rotorerna
    Nää, varvstoppet ligger i LH på Saab.
    Okey

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 245
    upp
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    250
    Min 9000T -88 med kat bryter vid 5700 ungefär. Vill tro att det beror på varvräknare som felar. Hastighetsmätare och varvräknare misstämmer också med hänsyn till utväxling i lådan.
    Olle

Liknande ämnen

  1. NG 9-3 och varvstopp
    Av EmilSS i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-03, 22:05
  2. [LÖST] Varvstopp på 9-5?
    Av tannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 13:53
  3. Flytta varvstopp 900T16 -9
    Av Chrisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 15:48
  4. Varvstopp???
    Av Jocke.Kö i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 01:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •