Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 9000 stereo i NG900

  1. #1

    9000 stereo i NG900

    skulle ju inhandla en OG9-3 cd stereo till min NG900.. när jag betalat stereon och glatt skulle sätta mig vid brevinkastet för att invänta paketet så såg jag den oroväckande forumtråden! givetvis skulle det inte fungera att plugga in en OG9-3 stereo i 900an.. köpet fick hävas och ledsen vankade jag fram och tillbaka.. jag ville ju inte stoppa i originalstereon med kasset och cdväxlare, och inte ville jag ha kvar den där nedrans alpine stereon som förstörde saab utseendet..

    då kom jag på! saab 9000 hade ju en stereo som "flöt ihop" med instrumentpanelen med cd!

    tillomed kasset och cd. (finns det med bara cd också?)

    kan jag plugga in den i min NG900-96 ? eller är det en jävla massa problem där med? hur är det med storleken, passar den i stereo hålet?

  2. #2

  3. #3
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Nej det lär bli svårt att få in 2st enheter i facket på NG900.

    Leta upp en dubbeldin stereo med CD kanske?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Hålet är nog som sagt för litet för att rymma 2 enheter...

    Du lär nog inte få plats med en dubbeldin heller med tanke på att hålet inte är dubbeldin utan snarare 1½ eller kanske 1¾ om man sågar lite..

    Men att få plats med 2xenkeldin eller 1xdubbeldin så får man nog vara beredd på att modifiera rätt kraftigt för att få in de i så fall..



    Men får jag fråga: Vad är det som är så fel med en helt vanlig 1 din eftermarknadsstereo + ett prylfack för hålet som blir? Ställer mig tveksam att en 9000 stereo skulle "flyta ihop" så väldigt mycket bättre än en eftermarknadsstereo...

    Är väl bara att leta en eftermarknadsstereo med svart front och grön knappbelysning så har du gjort vad du kan.

    Annars är det ng900 originalstereo + CD-växlare som gäller...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Kanske skulle bygga om till CDväxlare i handskfacket?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Var väldigt nära på att slänga ut stereon + cd-växlaren innan jag hittade åt en guide över hur man löder in ”aux-in” på stereon. Så kör nu med mp3 och dvd i bilen och är väldigt nöjd.

  7. #7
    aj fasiken..
    jag har ju som det är nu en eftermarknadsstereo (grön belysning) samt prylfack och det ser ju förjävligt ut.. ska nog montera in originalstereon (har original cdväxlare i bagaget) men.. jag använder inte kassett och jag vill kunna sitta i förarstolen och byta skiva efter behag.. så vitt jag vet finns det inte cdstereo till NG900.. eller har jag fel? som sagt OG93 fungerade ju inte, desvärre :-(

    Bennet, skulle gärna villja se bygget och ta del av ritningarna :-)

  8. #8
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av Xiramis
    jag har ju som det är nu en eftermarknadsstereo (grön belysning) samt prylfack och det ser ju förjävligt ut..
    Pja. Kan ju bara tala för mig själv men jag tycker snarare att originalstereon ser fördjävlig ut (både i ng900 og9-3 och gamla 9-5). Okej, kanten på stereon passar mot instrumentbrädan, men där slutar också de designmässiga fördelarna. Stereon i sig är ful och ljudet är rent ut sagt bedrövligt med noll inställningsmöjligheter... Bara det tycker jag gör det värt att slänga ut skräpet då jag personligen föredrar ljudkvalitet snarare än originallook..

    Men det är som sagt mina personliga åsikter.

    Citat Ursprungligen postat av Xiramis
    så vitt jag vet finns det inte cdstereo till NG900.. eller har jag fel?
    Inte integrerat, nej... Det är liksom därför det finns CD-växlaringång på originalstereon...

    Citat Ursprungligen postat av Xiramis
    jag använder inte kassett och jag vill kunna sitta i förarstolen och byta skiva efter behag..
    Ett sätt är ju att flytta växlaren så att du når den från förarstolen...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Citat Ursprungligen postat av Xiramis
    Bennet, skulle gärna villja se bygget och ta del av ritningarna :-)
    http://photo.platonoff.com/Auto/2006092 ... ine_Input/

  10. #10

Liknande ämnen

  1. OG9-3 stereo i NG900?
    Av Gulingen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 09:52
  2. Ny stereo i en ng900 med AS3, hur gör man.
    Av MrStcs i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 13:37
  3. 2-din stereo i ng900
    Av porsche944 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 22:54
  4. Låst stereo ng900
    Av Segfirre i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 11:00
  5. Stereo i Ng900 -94
    Av KvasiBogdan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 23:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •