Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Larmet har varit på hela natten !

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 013

    Larmet har varit på hela natten !

    Hej !

    Jättepoppis jag är nu, mitt larm har varit igång med jämna mellanrum hela natten, efter ett tag vaknar jag och går ut med larmdosan på balkongen och larmar av bilen, inget händer. "Perfekt inte min bil som låter tänkte jag." 5h senare märker jag att även fast bilen inte ens är pålarmad så tjuter den typ var 10onde minut. Nu har jag lyft batteripolen o då larmar den inte.

    Ska inte blinkers blinka vid larmning ?

    Varför kan jag inte stänga av larmet med dosan undertiden den larmar.

    Hur kan larmet sätta i gång utan att jag tryckt två gånger på larmknappen och aktiverat larmet ?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690

    Re: Larmet har varit på hela natten !

    Citat Ursprungligen postat av negative
    Hej !

    Jättepoppis jag är nu, mitt larm har varit igång med jämna mellanrum hela natten, efter ett tag vaknar jag och går ut med larmdosan på balkongen och larmar av bilen, inget händer. "Perfekt inte min bil som låter tänkte jag." 5h senare märker jag att även fast bilen inte ens är pålarmad så tjuter den typ var 10onde minut. Nu har jag lyft batteripolen o då larmar den inte.

    Ska inte blinkers blinka vid larmning ?

    Varför kan jag inte stänga av larmet med dosan undertiden den larmar.

    Hur kan larmet sätta i gång utan att jag tryckt två gånger på larmknappen och aktiverat larmet ?
    Larmet aktiveras även om du bara trycker en gång. När du trycker två gånger så aktiverar du även "deadlock"...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 013

    Re: Larmet har varit på hela natten !

    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Hej !

    Jättepoppis jag är nu, mitt larm har varit igång med jämna mellanrum hela natten, efter ett tag vaknar jag och går ut med larmdosan på balkongen och larmar av bilen, inget händer. "Perfekt inte min bil som låter tänkte jag." 5h senare märker jag att även fast bilen inte ens är pålarmad så tjuter den typ var 10onde minut. Nu har jag lyft batteripolen o då larmar den inte.

    Ska inte blinkers blinka vid larmning ?

    Varför kan jag inte stänga av larmet med dosan undertiden den larmar.

    Hur kan larmet sätta i gång utan att jag tryckt två gånger på larmknappen och aktiverat larmet ?
    Larmet aktiveras även om du bara trycker en gång. När du trycker två gånger så aktiverar du även "deadlock"...
    Jaha det är så det är !

    Men ska man inte kunna stänga av larmet under tiden det tjuter, om man larmar av bilen dvs trycker på öppna knappen ?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    305
    Jo självklart ska du kunna det!

    Kolla så alla din rutor är helt uppe så det inte blir tryckskillnad i kupén som utlöser kupésensorn.

    På min 9-5 brukar jag när jag har hunden i bilen stänga av Kupé och lutningssensorn genom att hålla in night panel knappen precis innan jag går ut. Det står då först "Full theft alarm" och sen blir det "Door alarm only" och sen gå ut och låsa. Testa detta så kanske du kan reda ut vad det är som krånglar.

    Men tycker även att dina blinkers borde blinka. Låter lite konstigt.
    / MVH Jimmy T, Nässjö
    Saab 9-5 Aero SportCombi -03 / Steg1+
    http://www.garaget.org/tannen

Liknande ämnen

  1. Larmet går hela tiden 9-5
    Av Angelica89 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-10-17, 16:40
  2. Batteriet laddar ur under natten, hjälp
    Av Andreasab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 02:22
  3. oljerök när den stått över natten....
    Av suraperra i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 17:05
  4. Kylan i ACn försvann över natten
    Av znorc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 14:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •