Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Stereo byte och siden fick tokfnatt

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    173

    Stereo byte och siden fick tokfnatt

    Hejsan

    Har förut kört med xbox som huvudenhet i bilen, men tänkte att man kanske behövde plats i bagaget för semester..

    Så jag kastade i en vanlig cdspelare.. Vilket resulterade i att siden blinkar några gånger i minuten och har absolut ingen kolla på vare sig dte eller soppaförbrukning.

    Vad är det för fel? Vilken kabel ur ison är det som skall ryckas för att slippa detta? Borde ju vara något sådan alla fall? Eftersom jag icke hade detta fenomen när jag inte hade något inkopplat till isokontakten.


    Bilen är en 900ng -94..


    MVH Joakim
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    TROR att det är blå/orange och brun/orange. Prova stifta ur dom ur kontakten och isolera dem med isoleringstejp om du inte vill klippa av kablarna.

    Det är de två kablarna (tror jag) som originalstereon använder för att skicka info om radiostationer etc till Sidden i vanliga fall.

    Med de kablarna inkopplade på eftermarknadsstereos så kan sidden flippa ur...

    Antagligen det som är fel.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    173
    Tusen tack = ) Funkade helt perfekt !

    Men om det nu finns två sådanna där kablar som är till för input till siden, skulle man kunna få siden att skriva något skojjigt med hjälp av nån grejj?

    MVH Joakim
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av MrJo
    Tusen tack = ) Funkade helt perfekt !
    Va bra!

    Citat Ursprungligen postat av MrJo
    Men om det nu finns två sådanna där kablar som är till för input till siden, skulle man kunna få siden att skriva något skojjigt med hjälp av nån grejj?
    Eh. Jao. Det borde ju gå. Men jag vet inte hur man gör däremot. Men någon här kanske vet?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Stereo byte
    Av Micke-andersson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 15:04
  2. Stereo Byte!!!!!!!!!!!
    Av CH i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 22:28
  3. Byte av stereo??
    Av wesslan_theman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 16:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •