Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 2,5" och 3,5" stereopluggar, för externt ljud?

  1. #1

    2,5" och 3,5" stereopluggar, för externt ljud?

    Igår när jag städade bilen så passade jag på att slita loss telefon-konsollen som den tidigare ägaren haft inkopplad, då dök det upp lite trevliga kontakter!

    se här

    4 st 2,5" "stereopluggar" och en 3,5" plugg(vit och grå sladd utan något skydd vid kontakten, syns till vänster om den ena 2,5"-pluggen med grönröd kabel), samt nån slags ström-matningskontakt lite mindre än till en nokia-mobil..

    Hämtade genast min mp3-spelare och försökte plugga in men det gick inget vidare..

    nån som vet vad det kan vara till och hur man får det att funka? kan det vara nån slags aux-adapter eller något som ska dras till cd-växlare?

    samt vad "strömmatnings-pluggen" ger för power?

    jag vill gärna få det att funka med mp3-spelaren..
    har haft olika idéer om hur jag ska få in mp3-spelaren smidigt i bilens system men ännu inte kommit på något vettigt. har ingen ipod..
    men någon av dom där kablarna kanske går att få igång på något sätt?

    skummade igenom lite trådar här på forumet och det verkar som att man måste ha nån slags enhet som kan prata med systemet i bilen annars funkar det inte?

    Tack på förhand!

    MVH Anders
    Anders Hellman - 9-5 2.3t Launch -98 - Fotosajt: anderss.se

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    150
    Tycker det ser ut som det är kablarna till en handsfreebox. Har nåt liknande i min bil, en liten låda som det står Nokia på med anslutningskablar av den typ som syns på din bild från högtalare, mikrofon och nåt mer...

    Tror inte du kan använda detta för att koppla in en extern ljudkälla!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43
  2. Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a Omformulerat!
    Av lillen 761 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 19:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •