Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: bilen hoppar

  1. #1

    bilen hoppar

    tja har en saab 9000cse 2.3 t -92! och när jag kör och släpper gasen som hoppar bilen till lika när jag ska gasa på. är det drivknutarna som är dåliga...?och växelspkaen rör sig skit mycket. och i bland när jag kör på skogsvägar och så kan friläge hoppa i. hör felen ihop?

    MVH Emil
    Saab 9000 2.3 t -92

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534
    Kassa motorfästen kan visa dessa symtom.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Spets
    Kassa motorfästen kan visa dessa symtom.

    //Spets
    okeej hur kan man se om dom är dåliga då?
    Saab 9000 2.3 t -92

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    433
    Man kollar efter sprickor i gummibussningarna, lättast att kolla och de som oftast blir dåliga först är de övre motorbussningarna. Öppna huven och kolla på vänster sida sett framifrån, det sitter 2 bussningar i ett "metallstag" som är fastsatt i motorns övre del och mot fjädertornet..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av fred
    Man kollar efter sprickor i gummibussningarna, lättast att kolla och de som oftast blir dåliga först är de övre motorbussningarna. Öppna huven och kolla på vänster sida sett framifrån, det sitter 2 bussningar i ett "metallstag" som är fastsatt i motorns övre del och mot fjädertornet..
    japp dom var dåliga. är det svårt att byta dom?
    Saab 9000 2.3 t -92

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    433
    Citat Ursprungligen postat av emillindberg
    Citat Ursprungligen postat av fred
    Man kollar efter sprickor i gummibussningarna, lättast att kolla och de som oftast blir dåliga först är de övre motorbussningarna. Öppna huven och kolla på vänster sida sett framifrån, det sitter 2 bussningar i ett "metallstag" som är fastsatt i motorns övre del och mot fjädertornet..
    japp dom var dåliga. är det svårt att byta dom?
    Båda ja och nej. Man bör ju pressa ur dem, men det går att "slå" ur bussningarna också.. Ska du ha i orginalbussningar så måste de pressas i men om du väljer polyurethanbussningar så är det bara att slå i dem lite lätt.

    Polyurethanbussningar hittar du liksom orginalbussningar på bland annat www.speedparts.se

Liknande ämnen

  1. Bilen hoppar/rycker? 9-5 2.0t -03
    Av FenioN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 20:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •