Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Anti-lock lyser på NG900 -94

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    127

    Anti-lock lyser på NG900 -94

    Tjena!

    Köpt mig en NG900 S -94 2.3i. Har dock ett problem, så fort bilen startar lyser Anti-lock lampan + den röda trekanten och det plingar till. Har ingen ABS-verkan. Bromsarna är rätt tröga och man får trycka till riktigt ordentligt för att lyckas låsa ens 1 hjul.

    Till saken hör även att det är något vinande ljud som verkar komma ifrån någon typ av pump eller något. Ljudet blir starkare när jag frikopplar, eller så är det ett annat ljud som dyker upp då, inte helt säker på det

    Vad låter det som? Kan man få fram felkoder för ABS-systemet? Göra själv?
    §6.4 Användare och representanter från företag får endast länka till företags hemsidor via "Hemsida fältet" i profilen.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    127
    Har nu varit ute och felsökt lite så gott jag kunde. Kan konstatera att alla säkringar är hela och bromsvätskenivån är bra.

    Om jag trycker ordentligt på bromspedalen och startar bilen sjunker pedalen, men jag lyckades inte känna om den trycker tillbaka som(om jag förstod några trådar rätt) den ska göra om ABS-pumpen går igång.

    Någon som vet om jag på något sätt kan läsa ut felkoder ur ABS-systemet?
    §6.4 Användare och representanter från företag får endast länka till företags hemsidor via "Hemsida fältet" i profilen.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    127
    Har kommit fram till att jag måste nog koppla upp den mot en ISAT för att läsa felkoder, eller är det Tech2 som gäller?
    §6.4 Användare och representanter från företag får endast länka till företags hemsidor via "Hemsida fältet" i profilen.

Liknande ämnen

  1. Varför lyser ANTI LOCK(NG900 -94)
    Av benke_berguv i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 16:49
  2. Anti Lock lampan lyser..
    Av anze i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-14, 22:38
  3. Anti-Lock Lyser :(
    Av -= Marcus =- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 03:19
  4. Anti lock-lampa lyser, varför?
    Av Woxxman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •