Sidan 25 av 25 FörstaFörsta ... 15232425
Resultat 481 till 490 av 490

Ämne: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

  1. #481
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Felsökningen är klar, det var ju avsaknad av lambdareglering som felade. Även fel låda var angiven i programmet. Det som är kvar nu är en finslipning av programmet, så den går på 97% av kapacitet nu kan man säga.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  2. #482
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Felsökningen är klar, det var ju avsaknad av lambdareglering som felade. Även fel låda var angiven i programmet. Det som är kvar nu är en finslipning av programmet, så den går på 97% av kapacitet nu kan man säga.
    Jag pratade lite med Mackan på MSN och fick lite mer information.
    Jag förstår din avsmak för bilen, men ska du inte ge den ett år till på sig att gå bra?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #483
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Nja, det är inte avsmak. Just nu är den fantastisk, bortsett från pumpen Men det finns inte tid för den längre. Jobbar på bortaplan 8 månader om året numera, och när jag väl är hemma snöar det så förbannat..! Lika bra att någon som kan använda bilen tar över den.

    Det är ju ingen Ferrari (trots att den kör ifrån en eller två), så att ha den stående som trofé blir ju mest pinsamt
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  4. #484
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Nja, det är inte avsmak. Just nu är den fantastisk, bortsett från pumpen Men det finns inte tid för den längre. Jobbar på bortaplan 8 månader om året numera, och när jag väl är hemma snöar det så förbannat..! Lika bra att någon som kan använda bilen tar över den.

    Det är ju ingen Ferrari (trots att den kör ifrån en eller två), så att ha den stående som trofé blir ju mest pinsamt
    Aha, ja är det så så är det kanske dumt att ha kvar den.
    Hoppas den hamnar hos någon som kan njuta av den lika mycket som du borde ha fått njuta av den.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #485
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Sådär ja.

    Pumpen kom från EXD i Torsdags. Jag fick dock inga klistermärken den här gången heller.. Henrik, jag måste ju få göra lite reklam för dig!

    Slet upp armaturen, bytte pump och alla soppaslangar mot biopower-slang från Saab, och samtliga strömkablar i ren självbevarelsedrift. Startade som en klocka. Up and running igen.

    Tar paus från bilen under högtiderna, den får mysa i ett varmgarage ett par veckor som julklapp. Även batteriet är ställt på underhållsladdning, för att vara på säkra sidan när den kommer ut igen.

    Happy holidays!
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  6. #486
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Och när jag skulle köra den till garaget idag har det frusit i soppaslangarna någonstans. Går på startgas, piskar etanol ur pumplocket när man rycker tryckslangen, men går inte igång. Det kommer roliga överraskningar varje dag såhär inför jul. Slängde i en liter t-röd och stängde in en kupévärmare under huven så får den stå tills imorgon. Suck.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  7. #487
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Hur billig är den nu?

  8. #488
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Hur billig är den nu?
    Lika svindyr som vanligt.. Jag är alltid öppen för förslag

    Kom ut till garaget för ett par timmar sedan, och temperaturen var 5 grader. TROTS 3 kupévärmare. Vi har runt 15 minus ute dagtid, och tydligen under 20 grader inatt, så det blir liksom ingen värme att tala om. Fortfarande is i ledningarna.. Bra ös ur tryckslangen, men det tar sig inte till bryggan. Än.

    Åkte och inhandlade mig en värmepistol för att gå över ledningarna för hand, men den var tydligen för bra kräm i.. hela garagelängan slocknade när jag tryckte på "ON" Jag väntar nog på tö tror jag..

    Fjong nytt batteri skruvades iallafall i, det gamla har varit på sista versen ett tag.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  9. #489
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    jag är troligen väldigt efter nu.. men hur ser denna bil ut tro?

    edit:

    har aldrig lyckats få igång bilderna i din tråd, men nu funkade det av nån anledning, så ovanstående fråga kan med andra ord ignoreras

  10. #490
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

    Mmmjahaa. Då var bilen igång igen. Varmkörd och körd till tanklampan tändes. Full tank frisk e75, bytt olja, oiljefilter, kupéfilter, soppafilter och glykol. Bytte dessutom alla säkringar, bara för att det var skoj. Saknar två vinterdäck på fälg som står och väntar på Öland.. måste bara samla kraft för att hämta dem. Förutom däcken saknas ingenting inför besiktningen.

    Har nu beslutat en gång för alla att bilen SKA säljas. Är någon intresserad så skicka ett PM.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

Liknande ämnen

  1. d-son`s projekt saab ng900 2,0t Talladega-97
    Av danny16vt i forum Projekt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 00:11
  2. Saab ng900 projekt.
    Av mackeman i forum Projekt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 21:05
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 06:14
  4. litet projekt ng900 98 2,0t
    Av Erik Karlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 18:34
  5. Projekt rostlagning på ErikR's ng900 2,0T
    Av -Konrad- i forum Projekt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •