Sidan 9 av 25 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 490

Ämne: Ng900 projekt omkörning - FUNKAR!!

  1. #161
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    761
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Har lyft minuspolen ett antal gånger när jag kollat pumpen och reläer, så det är testat många gånger tyvärr. Har dock inte lyft jorkabeln till själva boxen (vill också minnas att det sitter en liten jordsladd på boxen..) men det är ju ingen spänning utan vanliga batteriet, så det borde väl vara samma resultat?
    Ska testa nytt batteri, och kolla pumpen igen för säkerhetsskull. Om inte det hjälper får ja be någon av växjöborna att svänga förbi så jag får testa en annan di..
    Men, borde dessa problem jag har peka mot att det är boxen som inte vill?

    mvh
    Behöver det nog inte vara. Testa en annan DI för säkerhetsskull.

  2. #162
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Citat Ursprungligen postat av Chrisse
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Har lyft minuspolen ett antal gånger när jag kollat pumpen och reläer, så det är testat många gånger tyvärr. Har dock inte lyft jorkabeln till själva boxen (vill också minnas att det sitter en liten jordsladd på boxen..) men det är ju ingen spänning utan vanliga batteriet, så det borde väl vara samma resultat?
    Ska testa nytt batteri, och kolla pumpen igen för säkerhetsskull. Om inte det hjälper får ja be någon av växjöborna att svänga förbi så jag får testa en annan di..
    Men, borde dessa problem jag har peka mot att det är boxen som inte vill?

    mvh
    Behöver det nog inte vara. Testa en annan DI för säkerhetsskull.
    Får göra det. Tycker det är skumt, splittny di i bilen och har även testat med Mafnus kassett. Båda funkade för 3 dagar sen. Men men, ingan garanti att den funkar bara för att den är ny. Vilket i sig är helt bissart.

    mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #163
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    112
    Kommit något längre ?
    9000 cse 2,3T -95, såld...
    Åker Tjeckisk golf..

  4. #164
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Citat Ursprungligen postat av AgNe
    Kommit något längre ?
    Nepp.. har snackat lite med Robban om felsökning, men mer än så är inte gjort. Är ledig helgen så får hoppas jag kan lösa det då. Men ha kommit fram till att det "måste" ha med soppan att göra. Ska lossa tryck och bränsleretur från pumpen och kolla om det sprutar soppa, annars är det bara att börja från pumpen och arbeta sig framåt.
    Den tänder nämligen inte alls när jag frsöker starta, och stiften ser torra ut.
    Har köpt multimeter så jag kan kolla batteri och om spridarna får tillräckligt med ström.. Tråkigt sånt här.

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  5. #165
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Imorgon (idag) kör vi felsökning. Får vi inte ingång den så är det bara boxen kvar som kan fela. Går stackarn igång imorgon så kör jag den i 2 veckor o ställer sedan in den.
    Om inte får den vila frånochmed Söndag.
    Ser nästan fram emot att ställa av skönheten. Ska hända lite under vintern. Nu är ju inte mort i stan längre, så jag kanske låter kanske bli att lyfta toppen. Vi får se.

    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  6. #166
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Start your engines!



    Sämst på kamerainställningar, rullarna skulle ju varit i rörelse på bilden. Hursomhelst, det visuella intrycket skulle bli "brum brum"...



    Glada hälsningar

    Charlz
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  7. #167
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    Vad felade?
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  8. #168
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Vad felade?
    Titta på första bilden

  9. #169
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Vad felade?
    Titta på första bilden
    Sådär nu har jag satt i mina linser och tittat igen
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  10. #170
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 291
    jag tar alltid bort den där ejektor pumpen ( vet ej vad den heter ) istället

  11. #171
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    jag tar alltid bort den där ejektor pumpen ( vet ej vad den heter ) istället
    Ejektorverkan

  12. #172
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Vad felade?
    Titta på första bilden
    Som bilden ja, slangen hade hoppat. Det som är så konstigt är att först hoppade anslutningen på pumptoppen bort, och nu denna. Alla slangklämmor måste ha gängat upp sig, inte fan vet jag hur.. Fick dra åt allihop när vi hade den uppe. Hursomhelst nu går bilen. Lite orolig tomgång när den är kall, och den hugger lite ibland vid motorbroms. Annars går den bra, men fett.

    Nu har jag jobbat ned däckmönstret ett par millimeter, så har man en ursäkt att köpa nya sulor till våren
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  13. #173
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Vad felade?
    Titta på första bilden
    Som bilden ja, slangen hade hoppat. Det som är så konstigt är att först hoppade anslutningen på pumptoppen bort, och nu denna. Alla slangklämmor måste ha gängat upp sig, inte fan vet jag hur.. Fick dra åt allihop när vi hade den uppe. Hursomhelst nu går bilen. Lite orolig tomgång när den är kall, och den hugger lite ibland vid motorbroms. Annars går den bra, men fett.

    Nu har jag jobbat ned däckmönstret ett par millimeter, så har man en ursäkt att köpa nya sulor till våren
    Gött Kalle! Var mkt glädjande att se det var din bil som mullrade utanför så kärleksfullt i höstrusket i går!!

    Jag har några nya 20" liggandes i garaget om du behöver sulor btw!
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  14. #174
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Då var det ju race i stan idag. Kunde inte köra själv, det hela började 2 timmar innan jag gick av jobbet.

    Hursomhelst så fick jag iallfall efter jobbet chans att köra mot en kompis med en 400hk Volvo 850. Flygande start från 90 på 3an, vi drar jämnt trean ut, men precis när jag kastar i fyran försvinner han med en halv billängd/sek.

    Kommentarerna från andra bilen var "Vad händer när du lägger i fyran, du bara dör? Syns på bilen med, det verkar som du bromsar för den sätter sig inte alls som på trean."

    Lite besviken, men samtidigt nöjd, drar jämnt med 400hk mellan 90-170
    Undrar nu bara varför den inte skjutsar på ordentligt på fyran, inte samma sug i ryggen som på 3an..

    Vad tror ni?
    Skjöt dock slangen till ttmätaren (sitter på vakuumslangen vid vevhusventen), vet inte hur mycket det påverkar...
    Programrelaterat hoppas jag på, ska ju upp till nordic i vår, och bilen ska om några veckor in i garaget för vinterförvaring.

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  15. #175
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Då var det ju race i stan idag. Kunde inte köra själv, det hela började 2 timmar innan jag gick av jobbet.

    Hursomhelst så fick jag iallfall efter jobbet chans att köra mot en kompis med en 400hk Volvo 850. Flygande start från 90 på 3an, vi drar jämnt trean ut, men precis när jag kastar i fyran försvinner han med en halv billängd/sek.

    Kommentarerna från andra bilen var "Vad händer när du lägger i fyran, du bara dör? Syns på bilen med, det verkar som du bromsar för den sätter sig inte alls som på trean."

    Lite besviken, men samtidigt nöjd, drar jämnt med 400hk mellan 90-170
    Undrar nu bara varför den inte skjutsar på ordentligt på fyran, inte samma sug i ryggen som på 3an..

    Vad tror ni?
    Skjöt dock slangen till ttmätaren (sitter på vakuumslangen vid vevhusventen), vet inte hur mycket det påverkar...
    Programrelaterat hoppas jag på, ska ju upp till nordic i vår, och bilen ska om några veckor in i garaget för vinterförvaring.

    Mvh
    Lossar slangen går ju laddtrycket ut den vägen.
    Hinner inte med allt.....

  16. #176
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Citat Ursprungligen postat av fredde1
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Då var det ju race i stan idag. Kunde inte köra själv, det hela började 2 timmar innan jag gick av jobbet.

    Hursomhelst så fick jag iallfall efter jobbet chans att köra mot en kompis med en 400hk Volvo 850. Flygande start från 90 på 3an, vi drar jämnt trean ut, men precis när jag kastar i fyran försvinner han med en halv billängd/sek.

    Kommentarerna från andra bilen var "Vad händer när du lägger i fyran, du bara dör? Syns på bilen med, det verkar som du bromsar för den sätter sig inte alls som på trean."

    Lite besviken, men samtidigt nöjd, drar jämnt med 400hk mellan 90-170
    Undrar nu bara varför den inte skjutsar på ordentligt på fyran, inte samma sug i ryggen som på 3an..

    Vad tror ni?
    Skjöt dock slangen till ttmätaren (sitter på vakuumslangen vid vevhusventen), vet inte hur mycket det påverkar...
    Programrelaterat hoppas jag på, ska ju upp till nordic i vår, och bilen ska om några veckor in i garaget för vinterförvaring.

    Mvh
    Lossar slangen går ju laddtrycket ut den vägen.
    Jo, detta var dock under 4e repan. De 3 första var lika dana de också. Därför antog jag att den slangen skjuten inte gör enorm skillnad.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  17. #177
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Har nu kört igen mot samma Volvo, med buntbant hårt åtdragna runt t-korset till tt-mätaren. Den skjöts alltså icke denna gång. Inte några andra slangar heller för den delen.
    Samma sak än en gång, 3an jämn, och sen sticker han iväg med billängder så fort 4an kommer i.
    Har kikat över vakuumslangar och anslutningar till ic o tryckrör. Orkar inte krabba mer med den nu, ställer snart in den och sen får nordic kika på det i vår. Hela "fenomenet" kan ju ha att göra med att båda bilarna är grovmappade. Min är uppfetat, och hans verkar ha helt störd tändning. Han hämtar förresten runt 550hk när den mappas rent. Så man undrar ju hur grovmappen ser ut på den.. Han laddar runt 1,9 max, så laddet är inte onödigt safe. Men nu är ju inte detta ett volvoforum.

    Nu är det bara att be om att vinterbilen inte rasar ihop av hög ålder, och att saaben inte rasar ihop pga humör.

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  18. #178
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Har nu kört igen mot samma Volvo, med buntbant hårt åtdragna runt t-korset till tt-mätaren. Den skjöts alltså icke denna gång. Inte några andra slangar heller för den delen.
    Samma sak än en gång, 3an jämn, och sen sticker han iväg med billängder så fort 4an kommer i.
    Har kikat över vakuumslangar och anslutningar till ic o tryckrör. Orkar inte krabba mer med den nu, ställer snart in den och sen får nordic kika på det i vår. Hela "fenomenet" kan ju ha att göra med att båda bilarna är grovmappade. Min är uppfetat, och hans verkar ha helt störd tändning. Han hämtar förresten runt 550hk när den mappas rent. Så man undrar ju hur grovmappen ser ut på den.. Han laddar runt 1,9 max, så laddet är inte onödigt safe. Men nu är ju inte detta ett volvoforum.

    Nu är det bara att be om att vinterbilen inte rasar ihop av hög ålder, och att saaben inte rasar ihop pga humör.

    Mvh


    Var det Alle? Den blåa 850 sedanen? Jag körde mot honom lite förra helgen!...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  19. #179
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    Var det Alle? Den blåa 850 sedanen? Jag körde mot honom lite förra helgen!...
    Yes sir! Den kommer nog fläska på bra sen. Hur gick det när du körde mot honom då?
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  20. #180
    Kan svara åt mike då jag åkte med Alle i volvon när vi rejsade det var inga svårigeheter för mike, han åkte ifrån volvon utan problem.
    Får rejsa igen när volvon är färdigmappad och så...då kan det bli jämt

Liknande ämnen

  1. d-son`s projekt saab ng900 2,0t Talladega-97
    Av danny16vt i forum Projekt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 00:11
  2. Saab ng900 projekt.
    Av mackeman i forum Projekt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 21:05
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 06:14
  4. litet projekt ng900 98 2,0t
    Av Erik Karlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 18:34
  5. Projekt rostlagning på ErikR's ng900 2,0T
    Av -Konrad- i forum Projekt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •