Felsökningen är klar, det var ju avsaknad av lambdareglering som felade. Även fel låda var angiven i programmet. Det som är kvar nu är en finslipning av programmet, så den går på 97% av kapacitet nu kan man säga.
Felsökningen är klar, det var ju avsaknad av lambdareglering som felade. Även fel låda var angiven i programmet. Det som är kvar nu är en finslipning av programmet, så den går på 97% av kapacitet nu kan man säga.
Jag pratade lite med Mackan på MSN och fick lite mer information.Ursprungligen postat av niohundra
Jag förstår din avsmak för bilen, men ska du inte ge den ett år till på sig att gå bra?
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Nja, det är inte avsmak. Just nu är den fantastisk, bortsett från pumpen Men det finns inte tid för den längre. Jobbar på bortaplan 8 månader om året numera, och när jag väl är hemma snöar det så förbannat..! Lika bra att någon som kan använda bilen tar över den.
Det är ju ingen Ferrari (trots att den kör ifrån en eller två), så att ha den stående som trofé blir ju mest pinsamt
Aha, ja är det så så är det kanske dumt att ha kvar den.Ursprungligen postat av niohundra
Hoppas den hamnar hos någon som kan njuta av den lika mycket som du borde ha fått njuta av den.
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Sådär ja.
Pumpen kom från EXD i Torsdags. Jag fick dock inga klistermärken den här gången heller.. Henrik, jag måste ju få göra lite reklam för dig!
Slet upp armaturen, bytte pump och alla soppaslangar mot biopower-slang från Saab, och samtliga strömkablar i ren självbevarelsedrift. Startade som en klocka. Up and running igen.
Tar paus från bilen under högtiderna, den får mysa i ett varmgarage ett par veckor som julklapp. Även batteriet är ställt på underhållsladdning, för att vara på säkra sidan när den kommer ut igen.
Happy holidays!
Och när jag skulle köra den till garaget idag har det frusit i soppaslangarna någonstans. Går på startgas, piskar etanol ur pumplocket när man rycker tryckslangen, men går inte igång. Det kommer roliga överraskningar varje dag såhär inför jul. Slängde i en liter t-röd och stängde in en kupévärmare under huven så får den stå tills imorgon. Suck.
Hur billig är den nu?
Lika svindyr som vanligt.. Jag är alltid öppen för förslagUrsprungligen postat av Magnus Aero
Kom ut till garaget för ett par timmar sedan, och temperaturen var 5 grader. TROTS 3 kupévärmare. Vi har runt 15 minus ute dagtid, och tydligen under 20 grader inatt, så det blir liksom ingen värme att tala om. Fortfarande is i ledningarna.. Bra ös ur tryckslangen, men det tar sig inte till bryggan. Än.
Åkte och inhandlade mig en värmepistol för att gå över ledningarna för hand, men den var tydligen för bra kräm i.. hela garagelängan slocknade när jag tryckte på "ON" Jag väntar nog på tö tror jag..
Fjong nytt batteri skruvades iallafall i, det gamla har varit på sista versen ett tag.
jag är troligen väldigt efter nu.. men hur ser denna bil ut tro?
edit:
har aldrig lyckats få igång bilderna i din tråd, men nu funkade det av nån anledning, så ovanstående fråga kan med andra ord ignoreras
Mmmjahaa. Då var bilen igång igen. Varmkörd och körd till tanklampan tändes. Full tank frisk e75, bytt olja, oiljefilter, kupéfilter, soppafilter och glykol. Bytte dessutom alla säkringar, bara för att det var skoj. Saknar två vinterdäck på fälg som står och väntar på Öland.. måste bara samla kraft för att hämta dem. Förutom däcken saknas ingenting inför besiktningen.
Har nu beslutat en gång för alla att bilen SKA säljas. Är någon intresserad så skicka ett PM.