Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Sugis 200hk Trollhättan..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Sundbyberg - Stockholm
    Inlägg
    75

    Sugis 200hk Trollhättan..

    Jag har kommit över en gratisbil, en arbetspolare orkade inte meka mer...

    Det är en Saab 9000 i -90 med ca 200hk som är moddad av en bekant till honom på Trollhättanfabriken, har ej mer info.

    Sitter tydligen en helvetes massa leksaker i den bilen, han skulle köra den på skroten för att han som sagt inte orkade skruva mer, det som är fel är att han dragit av 2st lufningsnipplar och kan/orkar inte fixa det..

    Hämtar bilen i stockholm någongång efter den 16:e o skall gå igenom den o se vad det är för något...

    Det jag undrar är om det kanske finns någon möjlighet att kanske konvertera den till en turbo?, någon som har några gissningar... samt att han säger att det är en nyare motor i den o då tänkte jag kanske kasta in den i min 9-5:a...

    någon som har koll på om det kanske finns några liknande byggen i våra skogar o städer?


    / Gotlänningen!!

  2. #2
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 002
    Medlem#
    5849

    Re: Sugis 200hk Trollhättan..

    Citat Ursprungligen postat av Gotlanningen
    Det jag undrar är om det kanske finns någon möjlighet att kanske konvertera den till en turbo?
    Bara plocka isär å byta kolvar, inga problem....
    Förmodligen är det som vanligt inte värt jobbet, bättre att köpa en klar turbomotor, eller helt enkelt en 9000T.....



    samt att han säger att det är en nyare motor i den o då tänkte jag kanske kasta in den i min 9-5:a...
    Varför ska du göra det?

    MVH
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Liknande ämnen

  1. Turbomaskin i en sugis ?
    Av csan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 01:04
  2. Etanoleldad sugis med TURBO ?????
    Av csan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 12:29
  3. Vilken kam? Sugis lr Turbo?
    Av Mekarbruden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 09:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •