Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Relä till elantenn

  1. #1

    Relä till elantenn

    Till skillnad från alla andra som inte får antennen att gå ner helt så slutar min inte att gå upp. Har provat med två olika stereos. När jag köpte bilen så hade säkringen gått och när jag tittade på reläet så sågdet bränt ut. Antennen får liksom ingen signal att sluta hissa upp sig utan står och tuggar i toppläget. Nån som har haft liknande problem eller kanske vet något om detta relä?

    MVH Erik

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    646
    Bara att det är tidsstyrt. När antennen gått upp i topp eller ner i bott brukar kulfjäderkopplingen(?) hoppa efter ett par till tre hack. Är antennen fastfrusen blir det fler hack i och med att antennen inte rört på sig men motorn går samma tid.
    #2579
    Varför blir det kaos i södra sverige när det en dag snöar precis som en vanlig dag i norrland?

  3. #3
    puh jaja får väl riva isär den vid nåt tillfälle men det verkar som att motorn funkar fint för när jag stänger av stereon så går antennen ner så vackert. jag lossade på remotesladden när den var i toppläget så nu är den där permanent så att man kan lyssna på radio.

Liknande ämnen

  1. Matningskabeln till elantenn på 900ng!
    Av Fear43 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 16:52
  2. Elantenn 1991 till en 1995?
    Av aeromagnus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 16:04
  3. Rep av elantenn till 9000
    Av hucki i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:48
  4. Färg på kabel till elantenn
    Av Pera i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •