Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: hjälp med styling.

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058

    hjälp med styling.

    Hej !

    Jag har som ni ser i min signatur en 9000 CC Aero -91.

    jag håller på för tillfället med diverse saker, tex som renovering av motorn.

    Det jag tänkte höra med er är vad ni kan ge för tips på, vad ska man säga. diskret styling både in och utvändigt tex som byte av handtag, spolarmunstycken osv

    detta är vad jag tänkt nu iaf. Aero paketet får stanna original. (ska tillverkas ett brutalare, så jag kan byta ifall jag vill) Funderar på BBS Challenge 18" till den. Tips vara man kan hitta relativt billiga? går bra med kopior.

    Vita blinkers sitter på den, likaså rödtonade original baklysen, reflex ramp som också är rödtonad. tycker ni jag ska ha kvar rampen? är helt kluven på den delen, lackade speglar är det också.

    invädnigt är den heöt original förutom en träratt som har lite krom i mitten.

    nu kommer vi till delen där jag behöver er hjälp

    Har hört att måna sätter -97 handtag bak. varför? vad är det för skillnad?
    tips på andra liknande saker.

    mvh // Isak

  2. #2
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 654
    -97:ans handtag är grymmt sköna.. vet inte riktigt varför men dom är väl lite mer ergonomiskt utformade..

  3. #3
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 144
    Flyttade tråden till stylingforumet.




    Mvh Jonathan
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 294
    hmmm....
    alla originalb*gar kommer o säga att den ska "stylas" till original dessa klenoder får inte sabbas med massa skit...

    i övrigt tycker jag ett par fina fälgar, vita kanske? BBS liknande.. och en sänkning är gott nog, inga dunka dunka vingar o wannabe-plogbil-spoilers
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    hmmm....
    alla originalb*gar kommer o säga att den ska "stylas" till original dessa klenoder får inte sabbas med massa skit...

    i övrigt tycker jag ett par fina fälgar, vita kanske? BBS liknande.. och en sänkning är gott nog, inga dunka dunka vingar o wannabe-plogbil-spoilers
    haha .. det kan jag tänka mig. men min kostar att återställa till original och det ids jag inte slösa pengar på då man kan få den finare, med lite andra diskreta saker

    jo jag har funderat på vita också, men BBS är finare, dyrare
    hehe några dunka dunka vingar och wannabe-plogbil-spoilers behöver du inte oroa dig för

    vill ha bilen diskret.. mer tips tack

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 586
    Mori

    börja med spolarmunstycken från V70
    handtag från 97-
    eventuellt dem där nya sidoblinkers från speedparts
    Lacka speglarna svarta igen men det är en smaksak eller M3 (fula) speglar
    Invändigt akn du kolla efetr en automatisk avbländaande bakspegel från 95:an som skall få in i 9000.
    lacka panelen i en aluminium färg

    jaja dessa är bara några förslag sen berro det på hur du vill ah det
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 724
    grymm skildnad på hantagen från -97, har dem fram på min bil, tyvärr inte bak då jag inte orkat fått tag på några dit.

    Sen skall du så klart uppdatera inredningen med en cs aero. alu lock på instrumentpanelen är ju heller inte fel

    ///MATTSSON

    edit: kom på några fler saker: annat utblås, uppdatering av knapparna till elhissarna, laddtrycksmätare, spolarmunstycken från en 9-5a
    Kör: 9000 Aero -91

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058
    har fixat spolarmunstyckena.

    en kompis som jobbar på volvo fick ta hem ett par. fick dem för 45kr för 2st.

    Ska se om man kan styra upp några handtag från -97 fast det kommer säkerligen bli svårt.

    --->The Mattsson. du kan inte fixa några?

    Cs aero inredning blir det när jag har råd att spendera pengar på det. nu är det ju motorn och stereon som går först

    Ja alulook hade jag på min förra 9000. det är snyggt, men jag ska försöka hålla min Aero mer stilren. har lessnat lite på alu look.

    Utblås blir det nog senare, för Jts originala utblås är ju inte världens snyggaste. får dock se vilket det blir.
    Du säger uppdatering av knapparna till elhissarna? är det så man får det lite större lutande knapparna?

    funderar på att köpa klarglasblinkersen från speedparts också.. var riktigt snygga.

    Laddtrycksmätare är fixat. kommer några till också.

    mer tips mottages gärna.

    mvh // Isak

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 724
    Skall försöka åka bort till sdcc och fixa mig några baksjälv nån dag... men dom är säkert ganska dyra handtagen, fick på skrot för ett tag sedan reda på att de ville ha 1000 kr för bara framhandtaget, som tur var fick jag mina av en polare

    det där med alulock kan jag hålla med om... kanske byter tillbaka i sommar till original svart.

    nog vet jag inte om det är styling men ett mittarmstöd sitter alltid fint i en aero

    jovisst du får dom lutande knapparna om du byter upp dig mot en nyare knappanel, tror det är 94 och frammåt

    har du bytt så att dina framblinkerslampor inte lyser orange längre? ananrs är ju de ett stylingtips

    om du vill byta växelspaksknopp vet jag att en 9-6 skinnknopp och damsk skall passa utan större modifieringar

    ///MATTSSON
    Kör: 9000 Aero -91

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058
    ja det var inte billigt för ett par handtag.


    mittarmsstöd skaffar jag om jag köper en CS Aero inredning.

    har nyligen bytt min slitna växelspaksknopp mot en ny så den sparar jag tills vidare.

    Får gå och sno morsans elhissknappar från hennes 9000CD -96

    Ja mina framblinkers lyser inte orange. jag har ju kablarna dragit färdigt för backljusen i framblinkers, men det gick inte att använda när jag fick mina vitablinkers då hålen inte var upkapade.. ska kapa upp dem snart.

Liknande ämnen

  1. styling hjälp ss aero -05 !!!
    Av tishan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 14:19
  2. Styling hjälp saab 900 turbo 87:a
    Av peter_saab_turbo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 01:03
  3. Styling hjälp
    Av peter_saab_turbo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 18:29
  4. styling hjälp saab 900s
    Av tjomme_ i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 22:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •