Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 9-5 aero -02 som strular

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    10

    9-5 aero -02 som strular

    hejsan det gäller pappas bil han har en 9-5 kombi aero -02 den startat bara när den själv vill har precis renoverat hela växellådan 2an och 5ans synkringar var borta samt slutväxeln var skrot även kopplingen fick bytas var nästan slut den har gått 9000 mil??

    men nu till nästa problem min bror som går på fordon skulle ta ner den o kolla felkoder o när han parkerade så drog han handbromsen lite innan han stog helt still då bankade det till i hela bilen typ när de började undersöka så verkar hjulet vara löst?? men är fast skruvat det tar nästan i hjulhuset när man drar handbromsen, den är väldigt svajig oxå kom i torsdags allt detta =( han är inte så glad förtillfället han som är saab tok o allt

    det värsta är att han krockade min lillebrors bil en ng 900 -98 talladega 185hk tog rätt illa gjorde detta igårkväll frontalkrock 745an han krockade me blev nog skrot det gick 60-70 för båda han inte bromsa någonting =( han fick sy 3stygn i bakhuvudet.

    /Daniel
    kör tyvärr mitsubishi fast även saab blir snart en 9-5 istället för mitsun

  2. #2
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 111
    Lite svårt att fatta vad du menar!

    Men drar man handbromsen på en 9-5 eller 9-3 medans bilen rullar så smäller det till pga det är lite spel i bromsbackarna.
    Man kan altså vrida däcket en aning åt bägge håll när handbromsen är dragen.

    Att den tar i i hjulhuset förstår jag inte riktigt hur du menar.
    Flädern drar ju ihop sig om du låser bakhjulet, men varför det skulle ta i hjulhuset förstår jag inte.

    Har di kollat så de 4st skruvarna till bakaxeln är dragna.
    Har svårt att tro att dessa skulle vara lösa, men det skadar ju inte att kolla.

    Lycka till!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    10
    hej igen jo jag menar som så att bilen är väldigt instabil på vägen är som en orm ungefär och tydligen är bakhjulet så löst att det nästan tar i innerskärmen/Daniel
    kör tyvärr mitsubishi fast även saab blir snart en 9-5 istället för mitsun

  4. #4
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 049
    Medlem#
    1941
    Det är inte så att bärarmsbussningen är paj? Allt för vanligt att de slits ut i förtid. Då blir bilen instabil.

Liknande ämnen

  1. Centrallås som strular, 9000 Aero -96.
    Av Nordenstrom i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 00:49
  2. Bromsservon (?) strular -- 9-3 Aero -06
    Av kinopio i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 16:06
  3. Kraftkarls aero strular hjälp
    Av 5xaero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 22:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •