Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 9000 ltt ??

  1. #1

    9000 ltt ??

    Funderar på att köpa en sådan och ha som pendlarbil.
    Man åker ju redigt fint..
    Men det får ju gärna gå att köra om en lastbil, det gick fint i 2,3T 200 hk:arn jag hade för 2 år sen.

    Så.. Ska man välja 2,0an eller 2,3an? Någon som har 0-100 tider och bränsleuppgifter på dom?
    9000 CSE

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    497
    Jag kör lätt om en lastbil även med min sur diesel men man får ju aldrig bromsa

    Skulle lätt satsa på en 2,3 ltt! 2,0 är bra slö men finns ju bra trim till båda två så.!

    Bränsleekonomin är inget man vill veta iaf inte om man kör som jag! Körde min 2,3 ltt steg2 på runt 1,3 - 1,4 när jag pendla! = Alltid 30 över gällande hastighet och alltid minst en växel ner i omkörningarna!! Man ville ju höra bilen ibland
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  3. #3
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 355
    Medlem#
    6413
    Köp vilken som, och sen ett chip. Brukar finnas här på forumet för typ 2500-3000kr.

    Jag har inte redigt samma förbrukning som Källén, ligger aldrig över litern såvida det inte är mycket stadskörning.

    0-100 borde gå på runt 9sek med en 2,3 lätt-tryck.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 132
    Medlem#
    2555
    2.3LTT runt 0.7 vid långkörning, steg 1-5 har jag haft.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Vet att man gärna ligger lite for fort med dessa bilar ja...

    Har blivit sugen på en 2,3a fulltryckare nu igen, dom går ju rätt fint och bränsleekonomin verkar ju vara densamma när man kör lugnt.

    Men å andra sidan så är ju 2,0 LTT är ju redigt billiga, vad ger dom i hästkraftsväg med enkelt chip?
    9000 CSE

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    497
    Visst ja kunde köra min på 0,6-0,7 också men klara ju inte hålla mig en hel tank! Måste ju få snurr på turbon ibland annars kan man ju köpa en utan
    Mina snitt tankar låg ja runt 1,3 sen fanns det dem som blev mkt värre pga mkt motorvägsrace osv!
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  7. #7
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 355
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av snorvar
    Men å andra sidan så är ju 2,0 LTT är ju redigt billiga, vad ger dom i hästkraftsväg med enkelt chip?
    200-230hk typ.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  8. #8
    Får se om jag åker å kollar på den där 2,0an. Den är antg. snabbare än min jetta med 75 hk ja åker i nu
    9000 CSE

  9. #9
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 108
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av snorvar
    Får se om jag åker å kollar på den där 2,0an. Den är antg. snabbare än min jetta med 75 hk ja åker i nu
    Enligt min motorguru till kusin så är 2.3:an snålare att köra inne i stan än en 2.0:a. Det vara att 2.3:an är starkare på lägre varv.

    Men mycket utav bränsleekonomin är beroende på hur man kör. Hoppas att du hittar den rätta bilen.

    mvh//Mr_lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #10
    Ja det stämmer säkert. Har för mig att det stog i instruktionsboken till den förra jag hade (2,3 200hk) att det var den modellen som drog minst, tom mindre än 150 hästarn.

    Men jag ska ev börja jobba i norge och åka 50-60 mil enkel resa så jag är mest ute efter en som går bra och är skapligt fin så man tar sig dit.
    Det finns ju så ruskigt många till salu men dom flesta har fantasipriser eller oxå har dom rullat uppåt 30 000 mil..

    Hoppas det dyker upp nån skaplig snart.
    9000 CSE

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •