Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kommentarer om turbo TD04 vs GT17

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    15

    Kommentarer om turbo TD04 vs GT17

    Hej där,

    Eftersom bilen troligen råkat ut för ett turbo haveri, en 9-5 2.3t -98 så tänkte jag slå till på en utbytesturbo. Men det slog mig samtidigt, om man liks ska vara där och krypa och ha sig kanske man ska slå till på en litet större aggregat.

    GT17 kommer garanterat vara minsta jobbet (måste tyvärr låna ett garage att meka i) så det är i stora drag ut med den gamla in med den nya. Minst trassel om man säger så.

    Men vad skiljer till TD04? Antar att själva monteringen inte är speciellt knölig eller tar så mycket längre tid, men hur blir det när allt sitter på plats och bilen ska igång? Behövs det ny mjukvara i bilen för att den ska rulla? Är i behov att få igång bilen så snart som möjligt, skiten rasa precis i slutet av min besiktningperiod >_< helt galet va handikappad man blir utan bil

    Tackar på förhand för ev. kommentarer och synpunkter

  2. #2
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 970
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Ska du uppgradera till en td04 så behövs olja och vatten rör då dina gamla inte passar på turbon. finns en sats med dessa på www.speedparts.se.
    Utan program så kommer du nog inte märka någon skillnad, den går kanske tom sämre. Men ett Aero prog. så har du ju 230hk 350nm

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

Liknande ämnen

  1. Prova gt17 programvara på td04 turbo?
    Av blanks i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-13, 00:42
  2. BByte av turbo 9-5 2.0t -98 GT17 till td04
    Av jannenevala i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 01:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •