Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 124

Ämne: Viva la Twinpipe!

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av Turboaspen
    Lånar tråden lite...

    Är det inte någon som byggt på en 9000 tidigare?
    Kanske inte är möjligt under??
    Lusse har ju dubbla på sin så tydligen får det plats.
    Min kommer se ut så här när jag plockar ut den till våren.
    Fan vad läckert det ser ut... inte så vanligt... då blir det också på min önskelista

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    766
    Medlem#
    7159
    Ingen som har lust att hjälpa till att bygga på min....

  3. #43
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    är det någon som har eller har bilder på en OG93 med SE-paket?

    Måste man kapa bort bogseröglan om mans kall ha twinpipe eller kan man behålla den?
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521
    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    är det någon som har eller har bilder på en OG93 med SE-paket?

    Måste man kapa bort bogseröglan om mans kall ha twinpipe eller kan man behålla den?
    Ta fram tigersågen och kapa min vän.

    //J

  5. #45
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    är det någon som har eller har bilder på en OG93 med SE-paket?

    Måste man kapa bort bogseröglan om mans kall ha twinpipe eller kan man behålla den?
    om man bygger så här kan man klara sig utan att ta bort bogseröglan

    fler bilder finns här http://www.stylingkompaniet.se/galleri/ ... ndex2.html

  6. #46
    Guest
    Någon som vet vilka som tillverkar twinpipesystemet som speedparts säljer till 9-3 ss 4-cyl?
    Ska kika på ett twinpipe helsystem imorgon, ligger hos en saabhandlare här i närheten. En kund kom in och ville ha "twinpipe" så dom beställde ett system åt honom. Sen när han fick se det så var det inte vad han ville ha :s . Han vill ha ett utblås med dubbla pipor TÖNTEN .

    Magnus

  7. #47
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Någon som vet vilka som tillverkar twinpipesystemet som speedparts säljer till 9-3 ss 4-cyl?
    Ska kika på ett twinpipe helsystem imorgon, ligger hos en saabhandlare här i närheten. En kund kom in och ville ha "twinpipe" så dom beställde ett system åt honom. Sen när han fick se det så var det inte vad han ville ha :s . Han vill ha ett utblås med dubbla pipor TÖNTEN .

    Magnus
    Kolla in Simons eller Ferrita!

    Någon av de har de anpassade systemen till SS där!!!

    //Jonas

  8. #48
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Braather
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Någon som vet vilka som tillverkar twinpipesystemet som speedparts säljer till 9-3 ss 4-cyl?
    Ska kika på ett twinpipe helsystem imorgon, ligger hos en saabhandlare här i närheten. En kund kom in och ville ha "twinpipe" så dom beställde ett system åt honom. Sen när han fick se det så var det inte vad han ville ha :s . Han vill ha ett utblås med dubbla pipor TÖNTEN .

    Magnus
    Kolla in Simons eller Ferrita!

    Någon av de har de anpassade systemen till SS där!!!

    //Jonas
    Hej!

    Halvsystemet som speedparts säljer är till 9-3ss. Undrade bara vilken tillverkare det är ifrån om någon vet.
    Ferritas går ju på runt 11 000:- rätt saftigt men kvalliteten är ju därefter också. Ytterligare en fördel med ferrita är ju att dom är tysta. Vill inte ha något 18-årings buller (menar inte alla 18 åringar). Simons är kanske ett alternativ.

    Mvh Magnus

  9. #49
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521
    De är ferrita de har!

  10. #50
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Braather
    De är ferrita de har!
    Ok tackar och bockar. Får se vad det blir. Ska bli intressant att kolla helsystemet "idag". Fast det ligger ju hos en saabhandlare så det blir väl ett pris likvärdigt med guld.

    Mvh Magnus

  11. #51
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    766
    Medlem#
    7159
    en till fråga innan man börjar...
    har ju delbart drag på min....måste väl ta bort det? går väl inte bygga runt?
    måste man regga om bilen också då?
    god jul...

  12. #52
    Guest
    Nu har jag varit och kikat på twinpipesystemet i amsterdam. Vilka skojare! Det var ett halvsystem, efter kat. Ej nytt utan det hade suttit ett antal månader på en 93 ss cab. Han sa att det kostade E1200/11160:-sek nytt (bullshit), Systemet var från BSR och det kostar 5790:- nytt. Och det stjärnskottet ville ha E700/6510:-SEK för det HAHAHAHAHAHA.

    Man stöter på många skojare här .
    Nu får det vänta tills jag kör till sverige i vår för lite trim

    Mvh Magnus

  13. #53
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Braather
    De är ferrita de har!
    Kan hända att dom har ferrita också men det är det här jag tänker på, samma som speedpsrts säljer
    http://www.ray.se/Katalog/SAAB/SAAB_9-3 ... k_2003.htm

    Samma som tjommen på saab i amsterdam försökte få mig att tro att det gick på 11000:- nytt .

    Mvh Magnus

  14. #54
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Citat Ursprungligen postat av Braather
    De är ferrita de har!
    Kan hända att dom har ferrita också men det är det här jag tänker på, samma som speedpsrts säljer
    http://www.ray.se/Katalog/SAAB/SAAB_9-3 ... k_2003.htm

    Samma som tjommen på saab i amsterdam försökte få mig att tro att det gick på 11000:- nytt .

    Mvh Magnus
    Tjena Magnus!

    Vilka hycklare det finns ja.
    Du är i det stadiet som jag är i. MEN, jag har kollat upp detta med dessa anpassade system ett bra tag nu och bestämmde mig för att bygga ett eget. För det första så är det roligare och för det andra: SÅÅ mycket billigare. HAr sparat in över 3000:- på att bygga detta själv.
    Jag har använt mig av den sida som du länkade från Simons och köpt de första delarna från dom via en återförsäljare som har Simons som kund. Lätt och billigt!

    Men du ville ha svar på Speedpats system. De är ferrita!
    Men jag köper delar från Simons, som du har kollat på där.

    Jag hade ett twinpipe system från Speedparts på min andra og9-3:a. Var hel nöjd, utan tevekan. Men nu då man har lite mer kunskaper Och den behävliga rekvistan för att bygga eget så var det en självklarhet för mig.

    Mvh Jonas

  15. #55
    Guest
    Tjena Braather.

    Jotack det finns gott om skojare här i världen. Extra många här nere har jag märkt.
    Det är precis som dom tror att folk inte kollar upp någonting innan dom handlar. Visst finns det en massa som inte gör det och litar blint på försäljare.
    Har också lite funderingar på att bygga eget system i rostfritt. Då behöver man ju endast köpte dämparna. Ska höra med chefen på jobbet om jag kan köpa rostfritt genom företaget och bygga på min egen tid.
    Sen är grejen att jag absolut inte vill ha något bullerstystem.
    Där ligger ju ferrita väldigt bra till då dom är tysta.
    Får se vad det blir och i vilken ordning jag ska göra det. Trim eller avgas?

    Mvh Magnus

  16. #56
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521
    Hej Magnus!

    Du verkar ha förstått vinkeln Gör det själv rekkomenderar ja. Precis som du säger i ditt förra inlägg så är det egentligen bara ljuddämparna som är den personliga saken. Så där kan du ju välja och braka så du får dämapre, som kanske redan har ändrör, eller som inte har det och svetsa på (Mycket billigare!!!).Det finns mer valmöjligheter om man gör det själv, med tanke på att de inte finns så stort urval av ändrör/dämpare i ett anpassat system till våra bilar.
    (Kolla sida 1 på denna tråd- där är bilder på min förra bil med ett speedparts system..MEN som jag inte var nöjd med ändrören och satte dit egna)

    Om din sista fråga var VAD du skulle satsa på, så skulle jag säga avgas först!! Bra att ha ett avgassystem klart, som du "nästan" alltid behöver då du trimmar bilen ändå. Så lägg pengarna på ett snyggt system som även syns då någon slickar dig i baken Så tänker ja ialla fall.. SEN trim

    Lycka till!


    Mvh Jonas

  17. #57
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Sjöbo
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av Sufff
    Och min ser ut så här...

    http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=279700

    Tror att det är nån byggsats från Simons, säljs på Micro.
    Min gamla bil ju
    Ägare till en såva-äta-jobba klocka
    Kör: Saab

  18. #58
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Ni som kör og 9-3 med twinpipe, kör ni bilen så genom besiknigen eller byter ni avgassytem innan ni skall besiktiga?
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  19. #59
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521
    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Ni som kör og 9-3 med twinpipe, kör ni bilen så genom besiknigen eller byter ni avgassytem innan ni skall besiktiga?
    Bara att köra in pal! Inga som helst problem då jag var där med min og9-3. Så det ska du inte ora dig för. Det KAN hända att det blir lite mer känsligt om man då kör 3" fram till då med en racekat..då KAN det vara en mer orolig fråga..

    Men med ett halsystem på 2.5" är inga som helst probs.

    //Jonas

  20. #60
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Kommer isf att ha 3" hela vägen...
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

Liknande ämnen

  1. Twinpipe på 9-3
    Av Astro i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 17:16
  2. Twinpipe
    Av tompa27 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 02:14
  3. To Have , Or Not To Have Twinpipe....!
    Av hempel i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 23:42
  4. twinpipe
    Av hempel i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-25, 17:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •