Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: magnetventil 9-5 aero

  1. #1

    magnetventil 9-5 aero

    någon lr några som vet om magnetventilerna brukar gå på 9-5. vet att dom brukar gå på 9000. har samma fenomen på min 9-5a som ja hade på en 9000 innan den hälsade hem???

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    449
    Brukar och brukar, allting kan gå sönder...

  3. #3
    har bytt magnet ventilen ida. men de hjälpte inte någon som vet va de kan vara. finns inga felkoder. för ett tag sen så började laddtrycket att va underligt. de gick inte upp till de de brukar. men gasade man ur ordentligt på någon växel så släppte de å allt fungerade som vanligt än stund. men körde man lugnt än stund blev de likadant igen. men nu funkar inget. ä typ bara grundladdtryck???? vet inte riktigt hur de fungerar på sådana här bilar. ä mycke mer lätt skruvat på 9000.

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 091
    Medlem#
    5389
    Har du provat att byta till rätt tändstift samt provbytt DI´n?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    692
    samt kollat dom fina blå backventilerna som är mer eller mindre standard fel...sök så finns mkt info om dom.
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Emmaboda
    Inlägg
    85

    Hallå

    Har du kollat så att det inte är dumpen som läcker?

    Bara att släppa o provblåsa, ska inte gå att blåsa igenom.
    Om den inte är tät så cirkulerar luften hela tiden och detta kan enl. uppgift ge lite konstiga fenomen, vet ej riktigt dina fenomen då jag inte vet vad hur bilen uppträder, MEN jag hade problem med min 9-5:a som jag direkt härledde till magnetventilen. På saab sa de dock att senast de hade inne en bil med liknande problem så var det fel på dumpen samt att de aldrig bytt ngn mv på en 9-5:a.

    Problemet med min bil är att den överladdar ibland.
    Har inte löst det problemet ännu eftersom det är i stort sett meningslöst att lämna in för felsökning av ett problem som bara uppträder ibland...
    Faster=Better
    9-5 Aero -02 st3 (333hk/450nm enl. Sid)
    Nu med full info i Sid & Aux in i As3

  7. #7

    jjjipppi!!!!!

    hittade felet va en backventil. så ja köpte en på pluggade dit. går som en klocka. kostade 108kr på ww. slang hade ja hemma. tänkte inte ge saabs 2407kr funkar lika bra nu me. Måste tacka alla här på forumet som hjälpt mig nu. och innan me. hittar svar på nästan allt me eran hjälp. TACK!!!!

Liknande ämnen

  1. Magnetventil saab 9-5 aero
    Av FenioN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 17:14
  2. Koppling av magnetventil på 95 aero
    Av Donvito i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 17:51
  3. Magnetventil 9000 Aero -93
    Av xlnz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 19:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •