Hej
Måste man göra nåt efter att man slängt på ett x-rör på min bil ? Eller är det bara montera och tuta och gasa ?
Hej
Måste man göra nåt efter att man slängt på ett x-rör på min bil ? Eller är det bara montera och tuta och gasa ?
tuta och gasa om det passar på turbon, fläkten behöver man nog byta till en tunnare doning. sen beror det väl på om du har värre programvara, med orginal så kanske det inte ger så mkt med xrör..
helt onödigt med x rör på 9000 om man inte är över 350 hk.Ursprungligen postat av -= Marcus =-
släng pengarna och tiden på något annat istället
Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen
köp ett chip istället å andra spridare de ger mer...
Nissan sunny gti-r
Hade tänkt slänga på en KKK27:a på det där x-röret. Är det nåt och tänka vidare på ?Ursprungligen postat av tobbe_n
Blir isåfall K27:a, grönisar, AluIC, X-rör.. Borde ju räcka för en 280-300hk minst eller ?
Mvh Marcus
[quote=-= Marcus =-]Hade tänkt slänga på en KKK27:a på det där x-röret och sen mappa ihop det. Är det nåt och tänka vidare på ?Ursprungligen postat av "tobbe_n":jlo4illm
Blir isåfall K27:a, grönisar, AluIC, X-rör.. Borde ju räcka för en 280-300hk minst eller ?
Mvh Marcus[/quote:jlo4illm]
är det speedparts som mappar LH bilar eller?
Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen
Ingen aning, mest sugen på och se om det kan tänkas ge nåt med den snurran ?
Mvh
Chipats borde väl kunna hjälpa till tycker jag... Den turbon känns ju rätt overkill till den låga effekten. Spridarna kommer att bottna innan turbon gör det. Bättre att köra på mitsu 15t på orig grenrör och lite annat pill ist. Så får du en bil med bra respons som ändå mäktar med runt 280-300..
/F
9-5 2.3T BioPower MapTun
har försökt tala om det för ungjäkeln men han lyssnar inte, du vet, dagens ungdomarUrsprungligen postat av Freeboo
Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen
Ja det är ju inte lätt och vara en gammal gubbe i dagens samhälle..Ursprungligen postat av Lusse
Lutar åt att det blir lite trim i vinter.. Man kanske skulle köpa en TD04 istället och sen nåt kul på det som ni säger . Passar en TD05 15T #5 bolton ?
Har hittat en sådan nämligen och kan man plocka 280-300 med den så räcker det
Funderar på kopplingen, räcker det med original bottenplatta och en 6-puckad sinterlamell ? Borde hjälpa till lite ?
Mvh Marcus
Nej den passar inte bolt on på 9000, får ev. vrida lite på kompressorhuset och skaffa nya vattenslangar. Även olja ut behöver bytas.Ursprungligen postat av -= Marcus =-
Hittar du ett från 9000 Aero så slipper du vrida på husen och kan plocka ut de 280-300hk som nämns i tråden, ett med #5 avgashus orkar inte riktigt med dom effekterna.
///Mackanized
Tillbaka
Dessutom är det runt inlopp:Ursprungligen postat av Mackan
...i 5:ans hus medans grenröret har rektangulärt.
Lite portning:
....så passar det bättre.
Sedan är inloppsslangen bökig att få på då den har fläns istället för vanlig slanganslutning, det går....men det är jobbigt och det blir inte 100.
Jag gjorde en adapter:
...som syns tillsammans med de andra prylarna som behövdes för att få dit det bra.
Vidare kan man bara sätta WG-fästet i ett "öra" när man vridit in kompressorn, går det oxo men extra fäste i form av en kloss ´som man svetsar i kompressorhuset är inte fel.
Eller så skiter man i 9-3/9-5 aggen och jagar tag i ett 9000 istället så slipper man krångla osså får man ett större avgashus på köpet.
MVH Jonas
försök hitta ett 9000 aero agg istället som sagt har det #6 avgashus och orkar lite och mycket enklare att få dit
Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen