Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: AC till ACC

  1. #1

    AC till ACC

    HEJ!

    Tänkte höra om det går att byta till ACC i min bil istället för vanliga AC:n?
    vad behövs för detta? är det svårt?

    Saab 9-3 -99

  2. #2
    ingen?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Kungsängen
    Inlägg
    81
    går inte med tanke på att du måste ha givare mm som känner av tempratur mm...

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av frollan
    går inte med tanke på att du måste ha givare mm som känner av tempratur mm...
    okey, går det inte att sätta dit givare då?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844
    Citat Ursprungligen postat av Daniel.H
    Citat Ursprungligen postat av frollan
    går inte med tanke på att du måste ha givare mm som känner av tempratur mm...
    okey, går det inte att sätta dit givare då?
    Det bör ju gå men frågan är om det är värt det, vet inte hur enbart ac fungerar men det sitter väl inga motorer på spjällen så att du kan få automatisk reglering? då måste du montera sådana, du måste byta reglerutr. till kupefläkten, montera div givare, dra kablar etc. låter som mycket jobb.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  6. #6
    Det bör ju gå men frågan är om det är värt det, vet inte hur enbart ac fungerar men det sitter väl inga motorer på spjällen så att du kan få automatisk reglering? då måste du montera sådana, du måste byta reglerutr. till kupefläkten, montera div givare, dra kablar etc. låter som mycket jobb.[/quote]

    Hmm, vet inte heller hur det ser ut och fungerar med den vanliga AC:n..
    sitter ju bara ett reglage för varmt och kallt, och en knapp som det står "AC" på.
    är det någon som har gjort detta?
    Delarna borde ju gå att få tag på iaf.

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    orde väl gå att flytta allt från en skrotad bil men jag personligen skulle inte bry mej, enda anledningen jag har acc är just för ac funktionen och den har du ju redan
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •