Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Centrallås- /förstärkarssäkring går

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Skåne/Hässleholm
    Inlägg
    2

    Centrallås- /förstärkarssäkring går

    Det är så här att jag har satt in en baslåda och kopplat den till orginal steron med hjälp av en fördelare för lågnivå från backers (tror jag det heter).
    Ström är draget framifrån batteriet bak till lådan och det seperata slutsteget som driver basen. Jordning till steget bak har jag tagit en bit ner i plåten under reservhjulet. Styrström tar jag från den eldrivna antennen. allt frid och fröjd det funkar bra..... men!

    Det är så här att säkringen till orginall steget fram går, 15 amp som sitter i säkringscentralen framme vid föraren. orginall steget fram driver de "basar" som sitter nere i dörrarna! och det är det ända som inte funkar allt annat funkar bra! basen bak högtalarna i hatthyllan och högtalarna fram. Det tråkiga är, ju förutom att det låter sämre, att det är samma säkring på orginalsteget som för centrallåset ( fattar inte hur man kan vara så dum att sätta det på samma!) vilket får till följd att jag kan inte använda larmdosan att larma/låsa bilen!!
    så antingen får jag ha bra ljud i bilen eller så kan jag låsa!

    Har testat att plocka bort steget och då funkar det bra och säkringen går inte!
    Så frågan är: Vad är det som gör att det på något sätt blir för hög ström i säkringen för orginalsteget fram? enda kopplingen mellan dem är lågnivå kabeln..

    Tacksam för hjälp

    Edit: Bilen är en 900n

    /Tobbe

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Sundsvall/Kvissleby
    Inlägg
    883
    har du kollat så det inte är kortslutning i kablarna till dörrhögtalarna
    900T-94 steg.3
    Pontiac transporter 16v-95

Liknande ämnen

  1. centrallås
    Av mek1 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •