Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Cab problem...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    196

    Cab problem...

    Har en 900NG Cab som jag inte får upp cabben på... (den är alltså nere i bagagen) Den börjar gå alltså Kåpan åker upp som den ska sen börjar caben gå Ca 20 Cm för att sedan inte gå mer... Men motorerna fortsätter att gå...???!!! Det hela började efter att jag svettsade ena cabstaget..Vilket inte påverkar något mekaniskt alla fall... När jag svettsade var cabben halvfälld..
    någon som vet något????
    Åker Volvo V70 II D5-09
    Busbil Saab 9-5
    Finbil Volvo 164-71
    Livet är en Fest och du är välkommen

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 926

    Re: Cab problem...

    Citat Ursprungligen postat av Lazer 9000 turbo
    Har en 900NG Cab som jag inte får upp cabben på... (den är alltså nere i bagagen) Den börjar gå alltså Kåpan åker upp som den ska sen börjar caben gå Ca 20 Cm för att sedan inte gå mer... Men motorerna fortsätter att gå...???!!! Det hela började efter att jag svettsade ena cabstaget..Vilket inte påverkar något mekaniskt alla fall... När jag svettsade var cabben halvfälld..
    någon som vet något????
    Nu vet jag ju att det inte är samma system på SS Cab som på 900 men i min instruktionsbok står det att man inte skall ha suffletten halvt nedfälld längre stunder eftersom mekaniken kan ta skada.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    196
    Jo jag fick det förklarat det för mig efteråt..Men Vet fortfarande inte vad som hänt... Kan man nollställa Cabben kanske?? Har provat o lyfta jorden men de hjälpte inte... Kan tänka mig att det är någon Givare som spökar.. Men har inte en aning
    Åker Volvo V70 II D5-09
    Busbil Saab 9-5
    Finbil Volvo 164-71
    Livet är en Fest och du är välkommen

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 926
    Citat Ursprungligen postat av Lazer 9000 turbo
    Jo jag fick det förklarat det för mig efteråt..Men Vet fortfarande inte vad som hänt... Kan man nollställa Cabben kanske?? Har provat o lyfta jorden men de hjälpte inte... Kan tänka mig att det är någon Givare som spökar.. Men har inte en aning
    Det sämsta scenariot är att någon elmotor har gett upp pga belastningen...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    196
    ok ok.. Ja dom är ju inte så billiga har jag hört...Men Tycker ändå det låter lite långsökt...För Båda motorena går ju men Sen liksom kopplar dom ur sig.. o fortsätter att gå men inte cabben... Samt att bilen tror att den är i upplägget?? svårt att förklara.. Skulle nog behöva en tech 2 tror jag..
    Åker Volvo V70 II D5-09
    Busbil Saab 9-5
    Finbil Volvo 164-71
    Livet är en Fest och du är välkommen

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •