Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: T3 avgashus till TD04? Vilken Volvo?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    1 098

    T3 avgashus till TD04? Vilken Volvo?

    Hej!

    Jag har en og900 med gammeldags avgaslimpa (T3-bultmönster) och en 9-5 Aero turbo (TD04-15-nånting Mitsubishi) som inte tycker om varandra.

    Vad jag har förstått finns det tre sätt att lösa det på. Ena är att hitta en av få T25-bultade avgaslimpor, andra är att tillverka adapterplpatta och tredje är att montera Volvo avgashus på turbon som ska anligt uppgifter ha T3 bultmönster.

    Det här med avgashusbyte låter enklast enligt mig. Kan någon ge mig tips om vilket avgashus jag ska jaga som kan passa med min TD04-15H?

    Någon t.o.m. kanske har en till salu?

    Tack!
    Signatur...

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    908
    7:ans raka eller vinklade från volvo passar direkt på grenröret. Enda som skiljer är att det är en labyrinttätning där. I version 1 av min T8 så körde jag med TD0415g-7 och en ring mellan grenrör och turbo.



    Det raka avgashuset är kanske det man tänker på i första hand eftersom det blir mest likt original. Men sen såg jag någon som byggde med det vinklade på og900, vilket gjorde att man kan ha kvar batteriet på originalplatsen om man drar DP:n något uppåt.

    Och just ja, volvomodell. Jag är inte säker längre, men jag tror att 94-95 har labyrinttätning mot DP:n också, medan senare ska ha en kona på flänsen. Men DP måste man ju bygga om ändå, så det kanske kvittar vilken modell det blir. Det blir ju ändå custom

    Bestämmer du dig för ett vinklat så har jag ett liggande på hyllan, ihopsatt med en klapp slut 18T. Hör av dig i så fall!

    /David
    900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
    I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
    Senaste uppdatering: 100131

Liknande ämnen

  1. Skillnad på avgashus ?! (td04)
    Av 900 Micke i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 07:51
  2. Mit TD04-16T avgashus 7 vs 900ng?
    Av Ekis! i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 11:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •