Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Montera antenn på 900 NG?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    28

    Montera antenn på 900 NG?

    Hej min saab saknar radioantenn och jag undrar lite hur man skall göra dels för att se om det bara är just antennen som saknas och dels hur man sedan monterar den? Hörde att d skulle finnas på biltema.
    Numer stolt ägare av SAAB ng900 2.0 T -96

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581
    det lättaste är väl att ploppa ur sterion och kolla om det finns någon antennsladd som går till sterion. du har inte antennen i själva bakrutan då?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    28
    det finns ju en liten pigg i mitten över bakrutan, är det en antenn? annars antar jag att det är den som sitter bak på vänster sida som jag har för mig är motordriven?
    Numer stolt ägare av SAAB ng900 2.0 T -96

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av champ
    det finns ju en liten pigg i mitten över bakrutan, är det en antenn? annars antar jag att det är den som sitter bak på vänster sida som jag har för mig är motordriven?
    men hallå..

    "piggen" över bakrutan är för spolningen..

    vad är det du har på vänster sida då? bara ett hål i plåten eller?

    mig vetterligen har det alldrig funnits en ng900 UTAN antenn? iaf inte fabriksbyggd.

    helt ärligt så kanske det är dax att läsa igenom instruktionsboken till bilen?

    de finns 2 modeller av anntenn, ett svart spröt eller en motordriven, BÅDA monteras i samma hål (dock inte samtidigt) på vänster sida av bagageluckan.
    vad har du själv där nu?

    fattar inte ditt första inlägg, kolla om antennen saknas är väl gjort på sisådär 2 sekunder, sladden finns till 99% ananars har någon ansträngt sig att plocka bort den.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    28
    Okej ta det lungt pumba, jag skrev det där en dag efter jag köpt bilen och den var iväg så jag kunde inte kika själv, varför jag nämnde spolaren var att jag visste att det fanns något där som ev kunde vara en tidig version av en hajfena. Hur som helst, det ska vara en eldriven antenn mig veteligen men som enligt tidigare ägare blivit avbruten men han orkade inte fixa det då han "ändå aldrig lyssnade på radio".

    Vad jag undrade var om någon kunde säga hur man lättast kontrollerar att det bara just är antennen som är avbruten och inte också motorn som är trasig och vart man går in och byter antennen om det bara är den som är defekt?
    Numer stolt ägare av SAAB ng900 2.0 T -96

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Om du ska byta antennen så måste in bakom klädsel i bagaget på förarsidan

Liknande ämnen

  1. Montera GPS antenn (Denso)
    Av Lazer 9000 turbo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 15:15
  2. El antenn
    Av Alexus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 02:45
  3. Hajfena som antenn, lätt/svårt o montera?
    Av iiyama i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-24, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •