Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: yttertempgivare ng900 -95

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    52

    yttertempgivare ng900 -95

    Hej!

    Jag har precis köpt en 900 se turbo (min första ng900 och tredje saab). Yttertemperaturen visare väldigt många minusgrader i strålande solsken. Inte så bra eftersom jag tror att det hänger ihop med att ACC:n fått spel. Jag har försökt hitta yttertempgivaren, men har inte lyckats.

    Var sitter yttertempgivaren på min bil? Detaljerad förklaring uppskattas.

    /Bergström

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 225
    här jag för mig att den sitter

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    52
    Tack för bilden. Jag har dock fortfarande inte lyckats hitta den. Är den lättillgänglig? Om du beskriver, var sitter den? Det är inte den som sitter på den svarta klumpen bakom grillen, som är kopplad till ACC systemet?

    Om man lägger sig ner framför bilen, skall man kunna se den då?

    /Bergström

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    190
    Den sitter precis där pilen pekar, nästan "på" grillen om man säger så, fast under lixom. Du ser den om du kollar i höjd med grillen.
    Saab 900 -95. BSR steg 2. SE Paket

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Den knappt synliga fyrkantiga plastbiten i lufthålen under nummerplåten på bilden är hållaren för tempgivaren.

    Bakom plastbiten sitter givaren. Du bör nästan kunna nå den om du hakar av grillen..
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Den knappt synliga fyrkantiga plastbiten i lufthålen under nummerplåten på bilden är hållaren för tempgivaren.

    Bakom plastbiten sitter givaren. Du bör nästan kunna nå den om du hakar av grillen..
    Nu har jag kollat igen bakom den fyrkantiga plastbiten under nummer plåten (röd på bilden ovan med två runda hål i). Hittar ingenting.

    Förra ägaren har krockat med ett rådjur, så huven har lite bucklor. Misstänker att givaren har tagits bort av någon anledning i samband med det. Någon som vet var kontakten till givaren sitter. Borde väl vara under huven någonstans va?

    Yttertempen visar minusgrader. Idag när det var ca 25 grader varmt visade termometern -8.

    /Bergström

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869
    Citat Ursprungligen postat av Bergström
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Den knappt synliga fyrkantiga plastbiten i lufthålen under nummerplåten på bilden är hållaren för tempgivaren.

    Bakom plastbiten sitter givaren. Du bör nästan kunna nå den om du hakar av grillen..
    Nu har jag kollat igen bakom den fyrkantiga plastbiten under nummer plåten (röd på bilden ovan med två runda hål i). Hittar ingenting.

    Förra ägaren har krockat med ett rådjur, så huven har lite bucklor. Misstänker att givaren har tagits bort av någon anledning i samband med det. Någon som vet var kontakten till givaren sitter. Borde väl vara under huven någonstans va?

    Yttertempen visar minusgrader. Idag när det var ca 25 grader varmt visade termometern -8.

    /Bergström
    Är termometern borttagen så visar SID bara ---

    Troligtvis har sensorn lossnat ur sitt fäste och hänger i kablaget eller ligger på plastskydden under fronten.
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

Liknande ämnen

  1. Yttertempgivare
    Av Rikard i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 00:37
  2. Yttertempgivare på 900 -97
    Av fr-dr-k i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •