Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saab Assistance ?

  1. #1
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Saab Assistance ?

    Hej !

    Jag undrar kan man teckna Saab Assistance om man inte har Saab försäkring ??

    Vad kostar detta i så fall ?

    Hur påverkas det om bilen är trimmad ??

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Västra Frölunda
    Inlägg
    267

    Re: Saab Assistance ?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Hej !

    Jag undrar kan man teckna Saab Assistance om man inte har Saab försäkring ??

    Vad kostar detta i så fall ?

    Hur påverkas det om bilen är trimmad ??

    Mvh
    Det går bra även om du inte har Saab försäkring. Jag har Trygg-Hansa och Saab Assistance

    För mig kostar det typ 500kr om året, men jag tror det blir dyrare ju äldre bilen är.

    Hur det påverkas om bilen är trimmad vet jag inte....

    Mvh
    Tobbe
    Volvo V70II 2.4D Business Summum MY10
    Saab 9-5 Aero MY05 *SÅLD*

  3. #3

    Re: Saab Assistance ?

    Intressant fråga detta med försäkring av trimmade bilar.

    Min teori är att alla försäkringar egentligen bara gäller för den biltyp som står i försäkringsbrevet. Om man trimmar bilen så har bilen förändrats och därmed gäller försäkringen inte längre.

    Dvs med en trimmad bil så kan man stå utan ersättning om olyckan skulle vara framme. Men det förutsätter ju förstås att försäkringsbolaget får reda på bilen är trimmad vi olyckstillfället.

    Någon som verkligen vet?
    mvh
    Magnus

  4. #4
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Saab Assistance ?

    Citat Ursprungligen postat av magb1972
    Intressant fråga detta med försäkring av trimmade bilar.

    Min teori är att alla försäkringar egentligen bara gäller för den biltyp som står i försäkringsbrevet. Om man trimmar bilen så har bilen förändrats och därmed gäller försäkringen inte längre.

    Dvs med en trimmad bil så kan man stå utan ersättning om olyckan skulle vara framme. Men det förutsätter ju förstås att försäkringsbolaget får reda på bilen är trimmad vi olyckstillfället.

    Någon som verkligen vet?
    mvh
    Magnus
    Men nu är frågan om Saab assistance har något med trim att göra,dom kanske inte bryrs sig om detta eller ?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Född i Eskilstuna bor i Göteborg
    Inlägg
    502

    Re: Saab Assistance ?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av magb1972
    Intressant fråga detta med försäkring av trimmade bilar.

    Min teori är att alla försäkringar egentligen bara gäller för den biltyp som står i försäkringsbrevet. Om man trimmar bilen så har bilen förändrats och därmed gäller försäkringen inte längre.

    Dvs med en trimmad bil så kan man stå utan ersättning om olyckan skulle vara framme. Men det förutsätter ju förstås att försäkringsbolaget får reda på bilen är trimmad vi olyckstillfället.

    Någon som verkligen vet?
    mvh
    Magnus

    Men nu är frågan om Saab assistance har något med trim att göra,dom kanske inte bryrs sig om detta eller ?

    Mvh
    Hej på Er!

    Beträffande Saab assistance kan Ni vara lugna. Det är ju en bärgare som kommer ut och åtgärdar t.ex. elfel, punktering, bensinstopp, inlåsta nycklar etc. Försäkringen gäller ju inte vid olyckor.

    När det gäller andra försäkringar och trim så har jag gjort lite sammanfattningar i denna tråd:

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=145784

    Mvh

    Thomas Alexanderson
    9-3 ss aero-04, Concept E85 343 hk.
    Livet är för kort för billig whisky och långsamma bilar.
    9-3 SS Aero VADÅ M3!

Liknande ämnen

  1. Saab Assistance?
    Av Bullit i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 15:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •