Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bass å SlutSteg i saab 07 "hjälp"

  1. #1

    Bass å SlutSteg i saab 07 "hjälp"

    Hejhej! Behöver lite hjälp här! nu är det så att jag har en saab 93a 07 som jag tänkte kasta in 2st basar å slutsteg i, men bilen har tyvärr ingen lågnivå kabel endast högnivå, så jag har forskat lite här på forumet å läst hur man kan lösa detta och del har gjort om slutsteget som sitter under förarstolen men tyvärr så har jag inte den i min bil:-( Så jag har precis ringt å pratat med Brl om detta problem å det var enkelt löst genom att köpa en adapter som omvandlar högnivå till lågnivå och dom sa att detta funkar felfritt. Så nu är min fråga stämmer detta att det är så simpelt? Tänker inte plocka ur min orginal stereo bara så ni vet Mvh

    P.S tracksam för snabba svar

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    det är väl iaf det enklaste sättet. alternativt löda i slutsteget. jag kör mina framhögtalare på hög --> låg. funkar felfrit.
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115
    Enligt
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=186975
    så sitter det ett steg till vänster i bak i 07:orna. I alla fall i en SportSedan. Vad du har framgår inte.

    Och enligt ovan nämnda tråd går det lågnivå från huvudenheten bak till det steget, så lägg in en förgrening där och plocka lågnivån vidare till ditt nya steg som ska driva basarna.
    SAAB 9-5 Aero 300 hk
    AS2 + Kicker 3,5" + MDS GP2 + MDS 6x9"
    MDS 10" bas + steg

  4. #4
    Tack för svaren, har nu beställt en omvandlare å sen riktigt feta basar å finfint slutsteg till min fina bil, glömde ju att skriva att jag har en 93a combi vector 07:a:-)

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 viggen svår att få ur växlarna! "hjälp"
    Av Jåball i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 03:21
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 19:19
  3. [LÖST] Eftermarknadsslutsteg slår ifrån
    Av j-boy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 22:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •