Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Slang mellan turbo och Aero IC ng900?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    81

    Slang mellan turbo och Aero IC ng900?

    Hej.

    Jag ska montera en intercooler ifrån en 9-3 aero på min ng900. Behöver då fixa en ny slang mellan mellan turbo och IC, eftersom saab tar runt tusenlapen för en slang från en 9-3 200hk (B204R) som passar mellan turbon o ic´n på min bil så tänkte jag att man kanske kunde fixa det på billigare sätt. Är det någon som har måtten på denna slang, diametern, behövd längd osv. Vore mycket värdefullt? Är det samma mått i resp. anslutning på turbon till aero IC´n? Mvh / Henke
    Saab NG 900T Coup´e 97-a
    Bilen på garaget!

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008

    Re: Slang mellan turbo och Aero IC ng900?

    Citat Ursprungligen postat av Viom
    Hej.

    Jag ska montera en intercooler ifrån en 9-3 aero på min ng900. Behöver då fixa en ny slang mellan mellan turbo och IC, eftersom saab tar runt tusenlapen för en slang från en 9-3 200hk (B204R) som passar mellan turbon o ic´n på min bil så tänkte jag att man kanske kunde fixa det på billigare sätt. Är det någon som har måtten på denna slang, diametern, behövd längd osv. Vore mycket värdefullt? Är det samma mått i resp. anslutning på turbon till aero IC´n? Mvh / Henke
    Nått i den stilen är slangen, 2 tum. Jag hittade på skroten tryckslangar till 9-5, dom funkade också. Annars behöver du en 90 gradersböj sen använder du befintliga slangar och rör o lite klipp o klister.



Liknande ämnen

  1. Skillnad mellan 9-5 Aero turbo och 9000 aero turbo?
    Av Gyllis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-19, 23:12
  2. Slang i stället för rör mellan vattenp o turbo?
    Av Jonas_latt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 17:33
  3. slang mellan oljetråg och motorblock?
    Av BCH i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 01:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •