Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Rycker till när laddet kommer (bara vid kyla)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Lund och Östergötland
    Inlägg
    132

    Rycker till när laddet kommer (bara vid kyla)

    Har en ng 900 som rycker till när laddtrycket börjar komma, händer dock bara när motorn är kall (inte när den stått i varmgarage). Har även haft lite problem med att få den att ladda fullt (1.4). Tycker mig höra lite väsande ljud när den är kall. Kan det ha med vakumslangarna att göra eller? (Kör utan VP om det har ngn betydelse)

    Ska sätta dit min crossflow-IC i helgen så när jag ändå är där och river tänkte jag leta lite!

    Några förslag på vad jag ska titta efter?

    //Tobbe
    Saab 9-3 SE T5 -00 Bruksbil
    Porsche 944 Turbo -90 Banbil och busbil

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    har du chiptrimmat den? kan vara så att din turbo är slut eller wastegaten krånglar.
    9-3x TTID 20x9,5

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Lund och Östergötland
    Inlägg
    132
    Bilen har ett annat program ja.Turbon är frisk, wastegateklockan är ett frågetecken, ska testa med en annan. Dock så uppstår bara rycket vid kyla med följd av hög tomgång några sekunder. Så jag är mer inne på att ngt läcker tills det blir tätt (värme) exvis vakumslangarna.
    Saab 9-3 SE T5 -00 Bruksbil
    Porsche 944 Turbo -90 Banbil och busbil

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av TobbenA
    Bilen har ett annat program ja.Turbon är frisk, wastegateklockan är ett frågetecken, ska testa med en annan. Dock så uppstår bara rycket vid kyla med följd av hög tomgång några sekunder. Så jag är mer inne på att ngt läcker tills det blir tätt (värme) exvis vakumslangarna.
    kolla efter torrsprickor på slangarna.
    9-3x TTID 20x9,5

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •