Hej!
Är det någon som vet vad för tändstift som 9-3SS/SC Biopower har?
M.V.H.
Hej!
Är det någon som vet vad för tändstift som 9-3SS/SC Biopower har?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Eftersom jag också varit lite fundersam över detta så körde jag förbi Svenskabil igår och frågade.
Enl dem så skall det vara NGK BCPR7ES-11 i 9-3 BP -M07.
/J.M
9-3 1.8t SC -M06. BSR Steg 3 233hk/370Nm
Hej !
NEJ !
Det skall vara BKR7ESC-11
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
BCPR 7ES 11 är till 9-5 Biopower.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Hur tolkar man BKR7ESC-11 enligt detta?
Standard mittelektrod och snedslipad sidoelektrod?
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Du menar alltså att det står fel i EPCUrsprungligen postat av DrBoost
Jonet bakom disken kan ju ha knappat in fel siffor iofs...
Fråga: Jag har läst att man inte ska ha platinastift med etanol. Men spelar det nån större roll mellan BKR7ESC-11 och BCPR7ES-11.
När man kör med BCPR7ES-11 i 9-5 BP så kan dom inte vara helt fel eller?
Mvh J.M
9-3 1.8t SC -M06. BSR Steg 3 233hk/370Nm
Hej !
TRO MIG, JAG HAR RÄTT.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Hej !
LM>>
Det är Cu-kärna i sidoelektroden.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Skiljer ju "lite" på motorerna i 9-5 och 9-3ss!Ursprungligen postat av J.M
Varför skulle inte båda stiften kunna vara icke ädelmetallstift?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Ursäkta trådkapningen men det kändes onödigt att skapa en helt ny tråd så jag lånar denna, i alla fall tillsvidare:
Ramlade över en sida som beskriver något som jag inte ens tänkt på sedan jag höll på med Lodge-stift (de med fyra små sidoelektroder) i min gamla Alfa eller Bosch DTC-stift (med två sidoelektroder i nån av mina Golf GTI 1.8:or:
http://www.bullittarchive.com/5005.htm
Kan det verkligen ha någon mätbar betydelse i vilken riktning sidoelektroden sitter i förbränningsrummet?
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Jag är inte säker på att jag tolkar din fråga rätt men som jag förstått det så är båda sorterna, BKR till 9-3BP & BCPR till 9-5BP, icke ädelmetall.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Vilket ju stämmer bra om man nu inte ska köra med platinastift till etanolmotorer.
1* Orginal i 93ss icke BP, så sitter det PFR6T10G stift som är platina och som man enl drBoost inte ska använda till BP motorer.
Dom har inte snedslipad sidoelektrod.
2* I 93ss BP så sitter det enl drBoost BKR7ESC-11 som är lika som BCPR stiften utom att dom är icke platina + snedslipade +Cu +2.5mm diff på isolatorn. Se tabellen som LM klistrade in.
3* BCPR7ES-11 sitter i 9-5 BP och används av många med trimmade 93ss.
Mvh J.M
9-3 1.8t SC -M06. BSR Steg 3 233hk/370Nm
Hej !
Sidoelektroden är inte snedslipad på BKR7ESC-11.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
BKR7ESC-11.
C står ju för snedslipad elektrod enl NGKs tabell
Det var ju det som LM frågade innan men du svarade bara ett det hade koppar kärna och sade inget om formen.
Borde den inte heta BKR7ESA-11 om det nu råkar vara special med kopparkärna i sidoelektroden?LM>>
Det är Cu-kärna i sidoelektroden.
Inte för att det spelar nån större roll.......
/J.M
9-3 1.8t SC -M06. BSR Steg 3 233hk/370Nm
Hej !
He he he, du får väl ringa NGK o klaga?!
Jag har nog inget bättre svar....
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Stod det inte BKR 7ECS 11 i denna tråden från början?
Var tvungen och skruva ur ett ur en bil på jobbet och det sitter BKR 7ESC 11 i 9-3 Biopower.
Står det inte BKR 7ECS 11 i EPC:n ?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Ingen som råkar sitta på en prisuppgift (bara nyfiken)
Hur ofta byts dom?
Hej
Ja det är samma stift i 1,8 som 2,0an dessa byts med 3000mils intevall.
Mvh Rikard
De heter BKR 7ESC 11.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Har sökt på forumet en hel del men har blivit väldigt förvirrad...
Kollar jag maptunparts så visar dom PFR6D-10G/PFR6T-10G vilket jag tolkar som platinastift..?
https://www.maptunparts.se/motordela...3-ii-b207.html
Dock så har jag sökt på forumet och det visar sig att man inte ska ha platinastiften?
Snälla, kan någon klargöra vilka stift det är som jag ska använda i min ng 9-3 2008 biopower?
Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008
Dom här: https://www.maptunparts.se/motordela...-biopower.html
2007-2010
9-3 -03 2,0 Cab.
9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''