Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Montering PTC Motstånd Lykttorkare

  1. #1

    Montering PTC Motstånd Lykttorkare

    "Plåtbiten" aka PTC-motståndet i min lykttorkare hoppade ur när jag renoverade den. Nu undrar jag hur den skall sitta för att fungera.

    När jag kikar ner mellan plåttungorna (kontakterna till motorn) så ser jag en halvmåneformad grop mitt på ungefär. PTC-motståndet går ned en liten bit i den, men inte alls så långt ned som jag önskar. Är detta korrekt ?

    Jag tycker det verkar sitta lite sisådär, men det kanske skall vara så. Det var väl antingen därför det hoppade bort så lätt.

    Kan någon mer erfaren komma med ett utlåtande innan jag skruvar ihop allting igen så vore jag mycket tacksam!
    -------------------------
    og9-3 2.0t 1999
    -------------------------

  2. #2

    PTC på plats och funkar! Odödlia lykttokare!

    Fortsättning på ovanståden! Jag monterade PTC-motståndet och provkörde. Det fungerade finemang på verkstadsbordet.

    Men efter montering i bilen så är samma fel tillbaka. De rycker till vid spolning och stannar slumpvis. Den högra rör sig inte alls. Så mycket för nån timmes jobb (jag hatar motorkåpor av plast som sitter ihop med typ hundra snäpplås, som man måste vara hemskt försiktig för att inte spräcka).

    Det var väl ändå f--n tänkte jag, nu skiter jag i detta och rycker säkringen. in under huven, ned i säkringsboxen (plats 10) och ryck! När torkarna ändå rör sig så håller jag personligen på att blåsa en mental säkring! Och ja de stannar fortfarande slumpvis och den högra rör sig inte ur fläcken. Precis som tidigare!

    Är dessa torkare odödliga ? Måste jag riva allt för sjuttiuttonde gången och rycka kontakterna....för att få död på dem ?

    Och varför i hela friden rör den högra sig inte alls ? Detta övergår mitt förstånd!
    -------------------------
    og9-3 2.0t 1999
    -------------------------

Liknande ämnen

  1. Kopplingsbyte og900, motstånd vid montering av axel
    Av nibjo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 16:26
  2. Renovera lykttorkare 9-5?
    Av Spöket Spöket i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 14:56
  3. Lykttorkare funkar lite som dom vill
    Av Calo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 10:27
  4. Lykttorkare som pajat...
    Av lansen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 13:17
  5. lykttorkare med ögonlock??
    Av 900Karlsson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •