Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: få bort orginalsterion på min 93-99

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    74

    få bort orginalsterion på min 93-99

    Har tänkt att sätta i lite ljud i bilen. Men hur får ja bort min orginal sterio för att få dit lågnivå kablarna (har köpt en adapter). O hur ska man få in strömkablarna från batteriet genom bilen, finns ju inga hål att dra igenom.. mvh joakim

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 187
    Medlem#
    4714
    På framsidan av stereo sitter det två hål på varje sida där man kör in ett specialverktyg från saab borde iofs gå med något annat bara att man får putta ut stereon underifrån vid acc-panelen...

    På min bil fanns det ett färdigt hål där kupévärmarkabeln hade gått in i bilen tidigare. Annars får man göra ett nytt hål eller använda någon av kabelgenomföringarna som redan finns...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    350
    kika denna sida http://www.ng900.tk/ innehåller en massa bra tips och bilder ska tillägga att det är "Bennet" som har gjort sidan
    9-3 coupé -98 2.0 med det stora T:et
    Medlem #6477
    http://www.garaget.org/VERO

  4. #4
    Jag körde in 4 skruvmejslar i de fyra hålen sen så bende jag försiktigt ut den med hjälp av 2 smörknivar. Ingen skada skedd...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    179
    ta en lite flat skruvmejsel och bänd loss ACC-panelen. tryck in 4st spikar typ 2" långa, i dom 4 hålen på stereon. ställ torkarspaken i översta läget. stick in handen i hålet där ACC-panelen satt och tryck ut stereon från baksidan. du kan behöva föra torkarspaken mot dej i något läge för att den itne ska ta i stereon. om du ska lossa kablarna bak. kom ihåg att sätta tillbaka den nedersta sist, annars startar stereon direkt du kopplar in kabeln.
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    74
    ok tack fför alla hjälp samma svar ska ut o börja direkt

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg/Linköping
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av jockeb
    ok tack fför alla hjälp samma svar ska ut o börja direkt
    köpte monteringskit från biltema för 9:90kr funkade perfekt

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    74
    Har nu kopplat in min bas tog ett par spikar till låsen, o tog bort acc för att komma åt sterion. hitta därimot ingen remote så ja satte direktström från tändningen funkar bra, men kan det vara skadligt på något sätt?

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    435
    Det vanligaste, på den bilmodellen, är att man tar remote direkt från elantennen i bakluckan.
    Jag vet inte ifall man kan hitta remote direkt på stereon, det verkar vara många som har haft problem med det i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Demontera orginalsterion 9-3og (02)
    Av ellak i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-31, 13:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •