Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Turbo vad passar?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    173

    Turbo vad passar?

    Hej

    Har en gammal 900ng -94 som jag skulle tro att turbon snart sjunger på sista värsen på..

    Så då vore det trevligt att kanske uppgradera sig lite när man ändå skall byta, vad finns det för turbo som passar? Finns det någon orginal från saab?

    Och om det inte finns skulle man kunna köpa annat orginalgrenrör för att få det att passa? Någon som har ideer?

    (Hade tänkt att nångång komma över 300hk gränsen)

    MVH Joakim
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 368
    Satsa på ett TD04 18T eller 19T 6# och byta olje och vatten rör så har du en turbo som är bolton och klarar att få över 300 hk.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    230
    Mitsuaggen är inte så bolt on faktiskt.. NG900 har T25 fläns, så ett garrett-aggregat med sådan är inte så dåligt. exempelvis T28BB, GT28R, GT28RS, GT3071R(-WG) osv.. så förslagsvis ett garrett om du vill ha en förhållandevis bolt-on uppgradering. (Notera att bolt on nästan ALDRIG är helt bolt on, oavsett vad folk säger..
    Co-Founder SNOWIS Racing - Teori och praktik i fullständigt förvirrad symbios.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 252
    Citat Ursprungligen postat av Kiwi-OD
    Mitsuaggen är inte så bolt on faktiskt.. NG900 har T25 fläns, så ett garrett-aggregat med sådan är inte så dåligt. exempelvis T28BB, GT28R, GT28RS, GT3071R(-WG) osv.. så förslagsvis ett garrett om du vill ha en förhållandevis bolt-on uppgradering. (Notera att bolt on nästan ALDRIG är helt bolt on, oavsett vad folk säger..
    Exakt, på en NG900/OG9-3 kan man lika gärna gå på Garrett som ett Mitsu egentligen, förutsatt att det inte sitter Mitsuagg där sedan tidigare (original el. eftermonterat) förstås.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 23:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •