Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ni som kör med GTBB3071R + X-rör på kortmotor

  1. #1

    Ni som kör med GTBB3071R + X-rör på kortmotor

    Hejsan !

    Har en GTBB3071R med Speedparts X-rör monterat på min kortmotor B234 Motor (Tror den heter så om man åker med 2.3 kolvar i en 900 Ng motor)

    Hur har ni gjort med slangen mellan Turbon och IC:n ? Min är mycket utsträckt och därför blir slangen väldigt smal och tajt emot IC anslutningen.

    Har funderat på att såga av slangen och sedan sätta en bit rör emellan som en förlängning av slangen ! Tror ni detta skulle fungera eller finns de andra lösningar som typ silikonslangar + rörbit ?

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Ni som kör med GTBB3071R + X-rör på kortmotor

    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Har funderat på att såga av slangen och sedan sätta en bit rör emellan som en förlängning av slangen ! Tror ni detta skulle fungera?
    Funkar kanot! JAg kapade min slang och skarvade med en rörstump, blev jättebra. Fördelen när du kapar slangen är att du får lite mer "valmöjlighet" vad gäller anslutningsvinkel osv. till turbon.

    /M

  3. #3

    Re: Ni som kör med GTBB3071R + X-rör på kortmotor

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Har funderat på att såga av slangen och sedan sätta en bit rör emellan som en förlängning av slangen ! Tror ni detta skulle fungera?
    Funkar kanot! JAg kapade min slang och skarvade med en rörstump, blev jättebra. Fördelen när du kapar slangen är att du får lite mer "valmöjlighet" vad gäller anslutningsvinkel osv. till turbon.

    /M
    Tackar Magnus ! Har ett tryckrör liggandes som borde fungera att skarva med ? Kör du också med GTBB3071R ?

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Ni som kör med GTBB3071R + X-rör på kortmotor

    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Tackar Magnus ! Har ett tryckrör liggandes som borde fungera att skarva med ? Kör du också med GTBB3071R ?
    Jag köpte en bit 2" avgasrör som jag lackade svart. Glöm inte att svetsa på lite "avhoppningsskydd" på ändarna isf. När man kommer upp på sådana nivåer vill man inte ha en massa onödiga slanghopp...Jag kör med en 2871R men principen blir ju den samma när du har flyttad placering på turbon.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vikt på kortmotor
    Av MickeKr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-05, 22:12
  2. 9000 kortmotor i 9-5
    Av TurboVulc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 20:38
  3. Vad klarar ett Garret GTBB3071R-WG 0,86?
    Av Moribound i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 16:46
  4. GTBB3582RLE eller GTBB3071R?
    Av Schäfer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-05, 20:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •