Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Inget ljud ur dörrana :(

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    570

    Inget ljud ur dörrana :(

    Va och köpte mig en cd-spelare till bilen idag för att ersätta min originalstereo. Allt gick jättebra att koppla in, bara till att trycka i ISO kontakterna i stereon. Men nu till problemet, det kommer baraq ljud ur fyra högtalare, dom främre och dom bakre. Men inget ljud ur högtalarna i dörren. Vad är felet? Vet ju att stereon har en inbyggd förstärkare på 4X50W men det borde ju gå o koppla in fyra högtalare på dom två frontkanalerna. Hur gör man för att det skall funka i praktiken? Skarva ihop kablar?

    Stereo modellen är Sony GT-310 om det hjälper. ( Kanske finns nån inställning?)

    MVH
    Rob
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Kortedala, Göteborg
    Inlägg
    296
    http://www.backesljudbygg.se/

    Adaptern heter SAAB5
    Magnus Augustsson
    og9-3SE 225hk/340nm

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 187
    Medlem#
    4714
    Om du har originalhögtalare i dörrarna fram har du ett slutsteg som sitter placerat på passagerarsida innanför panelen mot mittkonsollen, det måste vara inkopplat. Tror inte att den kontakten är med isokablaget... Utan bör vara en separat kabel...

  4. #4
    har samma problem håller på bli tokig vet inte vad jag ska ta mig till

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 225
    det är som dom har skrivit, har du as3 original (slutsteg och dörrhögtalare) och byter till en eftermarknadsstereo så måste du ha en adapter för att original steget ska fungera.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    570
    Citat Ursprungligen postat av magnus*
    http://www.backesljudbygg.se/

    Adaptern heter SAAB5
    Ja hittar inte den adaptern, under vilken kategori finns den?

    Citat Ursprungligen postat av Snobben
    Om du har originalhögtalare i dörrarna fram har du ett slutsteg som sitter placerat på passagerarsida innanför panelen mot mittkonsollen, det måste vara inkopplat. Tror inte att den kontakten är med isokablaget... Utan bör vara en separat kabel...
    Det satt ingen spearat kabel inkopplad på originalradion tidigare men då hade jag iallfall ljud ur dörrhögtalarna.

    MVH
    Rob
    Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk

  7. #7
    ne precis ingen separat kabel, och den här adaptern vart kopplar man den i så fall? där e ju inte några andra uttag eller lösa kablar som skall kopplas

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 225
    http://www.backesljudbygg.se/saab/saab900.htm

    Låter konstigt att ni inte har någon kabel över. Ska vara en rund kontakt som sitter på sidan av stereon.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    190
    Ja, för originalstereon driver bara 4 högtalare, bashögtalarna som då sitter i dörren drivs av slutsteget som sitter till vänster om handsfacket.
    Saab 900 -95. BSR steg 2. SE Paket

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Inget ljud från SID OG9-5
    Av Roger #2378 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-22, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •