Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byte av framskärm 9000

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    43

    Byte av framskärm 9000

    Goddag.
    Har skaffat en ny skärm till min 9000 cse -97 som nu ska vara lackad o ska väl försöka byta den själv?
    svårt o stort projekt? Antar att det här finns folk som gjort det några gånger?
    Måste dörren väck?
    ska väl försöka kika på grejorna i veckan o skulle bli mycket glad för tips!
    Vänster framskärm kan tilläggas.
    MVH//Peter

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756
    Hej har också bytt vänster framskärm och dörren måste inte bort går att lösa iaf bara att öppna dörren så sitter det 2 skruvar innan för där torx storlek kommer jag inte ihåg, sen sitter det ett par uppe i motorrummet som du säkert ser och är lätt att komma åt men kom dock ihåg att märka ut hur skärmen sitter så slipper du anpassa allt sen kan vara lite jobbigt med stor glipa uppe och liten nere t.ex.

    Sen får du släppa på sidokjolen för att komma åt en skruv som sitter i bakkant av skärmen och du har även 3 st i framkant men du slipper ta bort nått räcker att dra utan plasten lite så går det sen är det bara att hänka på den nya då jag hoppas att du har rostskyddat den ?

    Sen skärmblinkers ta loss skärmen haka loss kablarna men den främre blinkers måste tas bort först..

    Nu tror jag inte det är så mycke eller inget kvar men det kanske är nån som har några andra erfarenheter så får ni väll fylla på

    Lycka till
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    om du skriver vart du bor så kanske det finns någon snäll själ som kan hjälpa dig i dina trakter
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    43
    kanon, ungefär som jag hört innan med då, bra att få det bekräftat, joo, tänkte be lakeraren kladda på nåt rostskyddsmedel, är väl smidigast att låta honom göra det?
    Fler får gärna lämna sin åsikt, håller till i mantorp btw

Liknande ämnen

  1. Byte framskärm 9000 -95
    Av JohnM i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 11:17
  2. Byte av framskärm 9000 -91
    Av feffe_68 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 17:16
  3. Byte av framskärm 900 -86
    Av HeLLAN i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •