Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Angående SID,NAV,radio problem.

  1. #1

    Angående SID,NAV,radio problem.

    Jag vet att det har kommit upp tidigare frågor angående problem med att SID,NAV och radio slutat fungera och att det fanns olika lösningar. Jag ville bara fråga er som testade med att byta/undersöka säkringar om ni hade samma problem som jag: när jag skulle kolla och sen sätta tillbaka säkring nummer((kommer inte ihåg numret på den säkringen som håller reda på SID,NAV och radio)( den visade sig vara ok) )så såg jag att det gnistrade till just i ögonblicket när den fick kontakt med "hållaren" som håller säkringen. Testade andra säkringar för att kolla om det händer samma reaktion men EJ. Är detta normalt eller ej? Bara för att påminna så att ni vet vad det handlar om: Min SID,radio och NAV. slutade att fungera efter att bilen har avstängd i ca en månad. När jag skulle starta den gick allt ok men då insåg jag att dessa 3 (NAV,SID och radio) inte fungerade. Jag kollade lite på saab-forum och såg att man skulle kolla vissa säkringar och även koppla ur batteriet för att få igång de. Allt det hjälpte inte. Jag antar att det ända som hjälper nu är att åka till Saab verkstad. För övrigt körs bilen i Serbien och den ända rikiga Saab verkstad finns i BG ( ca 230km) från där jag bor) och innan jag åker dit ville jag bara kolla om det fanns något mer jag själv kunde testa med er hjälp.
    Tack i förväg.
    Hälsning till er alla.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    skulle nog kunna vara bra och veta vad det är för saab du kör..
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  3. #3
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Gäller en 9-3 SportSedan tror jag.

Liknande ämnen

  1. Radio problem?
    Av MaCCe_93 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 12:30
  2. Radio problem 9-5 -05
    Av Aero -97 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 13:59
  3. Radio problem
    Av Ecka i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •