Ja, idag passerade mätaren 250.000km och har därmed gått 35.000km på 12 månader. På senare tid har bilen börjat kännas lite trött, inget avsevärt men märkbart. Jag gjorde för den sakens skull en 0-100-körning på samma strecka jag gjorde det för 30.000km sedan med ungefär samma innehåll i tanken, samma last (jag + lite skrot i bagaget) och med sommardäck (visserligen nya däck jämfört med blankslitna förra gången) men bilen har tappat 1½-2 sekunder (från ca 9.5-10 till 11-11.5 nu) och det är ju ganska mycket. Beror det på att bilen börjar bli trött rent allmänt eller är det något som tyder på att något är fel och börjar gå sönder?

Bilen går rätt hyfsat, startar utan att klaga (förutom att den tar någon sekund längre på sig ibland, gärna när det är fuktig väder), tomgången är jämn och ligger på ca 1000 varv. Automatlådan växlar fint och fick ny olja för 30.000km sedan. Jag byter olja+filter var 10.000:e km (oljan är alltid fin när jag byter, inget vatten eller svart olja). Tändstift+tändkablar+rotor+fördelardosa är hyfsat nytt. Har ingen anledning att misstänka att något är fel förutom just att den är något slöare än vad den var för ett år sedan. Vad kan det vara? Tips? Förslag?