Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Antal bultar till dörrhögtalare OG9-3 (AS3)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    16

    Antal bultar till dörrhögtalare OG9-3 (AS3)

    Tänkte uppdatera mitt AS2 till ett AS3-system i min OG9-3 -99. Har skaffat slutsteg (på SDCC) och högtalare (på annons) och åkte därefter till SAAB för att skaffa skruvar till alltihop. Det skulle vara 2 skruvar till steget, som har 4 hål, och det kan jag väl leva med, men det som förvånar mig är att det skulle vara 3 skruvar till mina högtalare som också har 4 hål... Är det någon som vet hur orginalhögtalarna ser ut? Är det 3 eller 4 skruvhål? Bara funderar på om jag kan ha fått tag i fel högtalare...

    /Niklas

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Är nästan helt bergis på att det är 3 st M6 bult (10 mm skalle) som håller baffeln till högtalaren. Original är baffeln i plast men är man lite händig kan man göra en egen i MDF eller liknande, jag har för mig att högtalaren måste ut en aning för att inte dörrutan skall ta i magneten när man hissar ner den (prova försiktigt)

    /Redis
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    16
    Aha! Högtalaren sitter i en distans alltså. Då får det bli en sväng till SDCC igen om se om de har en två sådana plastdistanser att köpa. Eller Biltema kanske. Såg att de hade sådana också. Fick inte med dem när jag köpte högtalaren nämligen. Men då har jag nog fått rätt högtalare i alla fall. Utgår från att plastdistansen inte sitter monterad i dörren från början... Tack så mycket!

    /Niklas

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    179
    http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... C00092.JPG

    http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... C00093.JPG

    så ska det se ut. finns på biltema om du har tur. Dom ska tydligen ha slutat med dom. men dom kan finnas kvar iaf.

    om du vill göra det själv så du slipper sponsra saab med några hundringar så har du en guide här: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 31&start=0
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

Liknande ämnen

  1. Bra dörrhögtalare till 9-5
    Av MicEE i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-22, 20:19
  2. Kablar till dörrhögtalare 9-3 99:a
    Av olof102 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-07, 23:09
  3. Antal nycklar till en SAAB 9000
    Av konstig i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 16:22
  4. Antal shims till cambern saab 9-5 bak
    Av pink-ride i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •