Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: As3 på 9-5 Aero 05 ?

  1. #1
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    As3 på 9-5 Aero 05 ?

    Hej !

    Är AS3 största ljudanlägning ??Isf det är ,hur vet man om man har den ??

    Tacksam för svar

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Ja det är största anläggningen, i en kombi har du en bashögtalare till höger i skuffen, i en sedan två bashögtalare extra i hatthyllan.

  3. #3
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Ja det är största anläggningen, i en kombi har du en bashögtalare till höger i skuffen, i en sedan två bashögtalare extra i hatthyllan.
    Hej!

    Tack för snabb svar.Det verkar som att jag har 2 bashögtalare extra i hatthyllan men ska kolla för säkerhetsskull

    Är det bara det som skiljer sig mellan en vanlig anläggning och den största ?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Ja det är största anläggningen, i en kombi har du en bashögtalare till höger i skuffen, i en sedan två bashögtalare extra i hatthyllan.
    Hej!

    Tack för snabb svar.Det verkar som att jag har 2 bashögtalare extra i hatthyllan men ska kolla för säkerhetsskull

    Är det bara det som skiljer sig mellan en vanlig anläggning och den största ?

    Mvh

    Nej, men det är det som är det man kan se visuellt,
    alla högtalare är harman/kardon i AS3 plus att slutsteget till högtalarna är kraftigare och även det h/k.

    AS2 har Clarionprylar

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    AS2 har Clarionprylar

    Pioneer

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Ja just det, my bad

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 251
    Hej!

    Kolla i hatthylla, står det Harman/Kardon på högtalargallret har du troligen AS3.

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115
    Haha, ja, det gjorde det på min, men inte 17 satt det några högtalare under gallren för det.
    SAAB 9-5 Aero 300 hk
    AS2 + Kicker 3,5" + MDS GP2 + MDS 6x9"
    MDS 10" bas + steg

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Matt
    Haha, ja, det gjorde det på min, men inte 17 satt det några högtalare under gallren för det.
    Det var ju illa! Galler med H/K logo och inga högtalare. Varför sätter man H/K galler på AS2 ?

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos
    Citat Ursprungligen postat av Matt
    Haha, ja, det gjorde det på min, men inte 17 satt det några högtalare under gallren för det.
    Det var ju illa! Galler med H/K logo och inga högtalare. Varför sätter man H/K galler på AS2 ?
    Av samma anledning som vissa sätter ett M-märke på sin hottade BMW 323?

    Dekaltrimmning tror jag det kallas.

    Men visst var det bittert att upptäcka då jag köpte bilen under förevändning att det var "stora stereon". Jag tror dock att han jag köpte den av inte upptäckt avsaknaden av högtalare själv. Och jag orkade inte bråka om det. Slängde i ett steg och två 6x9" från MDS istället.
    SAAB 9-5 Aero 300 hk
    AS2 + Kicker 3,5" + MDS GP2 + MDS 6x9"
    MDS 10" bas + steg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •