Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Fel på CDn!

  1. #1

    Fel på CDn!

    Hej!
    Det är så att vi har en saab 95 -0, för ca 6 månader sen gick CDn sönder, radion funkar hur bra som helst men inte cdn, stoppar in en skiva men det är som om cdn inte hittar den.

    jag är inte nå hemma på bilar och jag kan väl inte påstå att min sambo är det heller, har tjatat på han att åka till saab å fråga men han säger bara att det är så dyrt men det kostar som sagt inget att fråga.

    så har ni vart me om liknade lr vet ni vad det kan vara, typ lasern? hur mycket kan det kosta att tex byta ut cdn hos saab?

    tacksam för svar

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    148
    jag har precis likadant på min sterio cd läser inte skivorna 9-5 98.. har försökt få svar på detta med men ingen som känner för o svara lr ingen som bytt

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    skulle tippa på att det är som vilken annan stereo som helst, lasern har tagit semester och har inga planer på att återvända. Om man kan byta enbart lasern eller om man måste byta hela huvudenheten kan jag ej svara på. Lär ju bero på vad som finns att köpa som reservdelar...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  4. #4
    ok tack så mycket, nån aning va en ny sån skulle kunna kosta?

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 162
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    skulle tippa på att det är som vilken annan stereo som helst, lasern har tagit semester och har inga planer på att återvända. Om man kan byta enbart lasern eller om man måste byta hela huvudenheten kan jag ej svara på. Lär ju bero på vad som finns att köpa som reservdelar...
    Först får man ta reda på om det en AS1 (utan kassettbandspelare, Clarion) eller en AS2/AS3 (med kassettbandspelare, Pioneer). I en AS1 vet jag inte hur det fungerar, men i en AS2/AS3 är det i särklass enklaste att skaffa en begagnad AS2 eller AS3 med fungerande CD-spelare och lyfta över CD-spelaren, eftersom man då slipper hela problemet med att gifta om stereon med Tech2 och enkelt kan göra jobbet själv.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  6. #6
    Hej maspen!

    Om jag skulle varit i ditt läge dvs och inte ha någon som kan hjälpa mig så skulle jag först och främst göra som du med att fråga här.

    Men sedan så skulle jag ta reda på vad för stereo du har och kanske annonsera här på forumet efter en liknande till en billig peng om den nu är skrot dvs. (Sen läste jag en annons där det stod att en stereo som tagits ur en bil måste typ skiljas från bilen på rätt sätt dvs med Tech2 men det vet jag inte om det stämmer men värt att titta upp så man köper en som är skild i så fall)

    För att byta stereo sen om du har fått tag på en är relativt lätt och sedan tar Saab ca 300 kr för att Gifta in den så att säga.

    Men som sagt det var hur jag skulle ha gjort.

    Mvh
    Saab 9-5 2,3t -98 Midnight Blue
    Kör aldrig om en röd Saab 9-5 upprepade gånger!!

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av master2.se
    Hej maspen!

    Om jag skulle varit i ditt läge dvs och inte ha någon som kan hjälpa mig så skulle jag först och främst göra som du med att fråga här.

    Men sedan så skulle jag ta reda på vad för stereo du har och kanske annonsera här på forumet efter en liknande till en billig peng om den nu är skrot dvs. (Sen läste jag en annons där det stod att en stereo som tagits ur en bil måste typ skiljas från bilen på rätt sätt dvs med Tech2 men det vet jag inte om det stämmer men värt att titta upp så man köper en som är skild i så fall)

    För att byta stereo sen om du har fått tag på en är relativt lätt och sedan tar Saab ca 300 kr för att Gifta in den så att säga.

    Men som sagt det var hur jag skulle ha gjort.

    Mvh
    Stereon måste både skiljas från bilen den tas ur och giftas in i den nya med Tech-2, lite "Bingolotto" alltså att köpa en beg.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 162
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Stereon måste både skiljas från bilen den tas ur och giftas in i den nya med Tech-2, lite "Bingolotto" alltså att köpa en beg.
    Ja, och därför är det smartare att sikta in sig på att bara byta CD-spelaren inne i stereon eftersom det är stereon och inte CD-spelaren som är ingift...
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    182
    men som sagt. har man itne den kunskapen så är det kankse lite over kill. försök hitta en från en skrot eller här på forumet där dom vet att den är frånskiljd, typ från www.sdcc.se. dom har koll.
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 162
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av F.An
    men som sagt. har man itne den kunskapen så är det kankse lite over kill. försök hitta en från en skrot eller här på forumet där dom vet att den är frånskiljd, typ från www.sdcc.se. dom har koll.
    Visst, vad man klarar får man avgöra själv. Så här gör man när man tar bort och sätter dit CD när man ska komma åt andra saker: http://82.182.142.23/saabradio/index_files/Page347.htm
    Det enda extra att tänka på är att kontakterna har en låskil som man får peta upp några mm med en instrumentmejsel innan man drar ut eller in de blå-vita platta kablarna.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  11. #11
    ok tack för alla svar, kan ju inte påstå att jag tänker fixa det själv :P men nu vet ja lite iaf så nu ska jag fortsätta tjata på sambon han har nämligen en biltokig kusin som kanske skulle greja det om det går att fixa själv, lr så frågar man på saab men tack för alla svar!

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 483
    Citat Ursprungligen postat av maspen
    ok tack för alla svar, kan ju inte påstå att jag tänker fixa det själv :P men nu vet ja lite iaf så nu ska jag fortsätta tjata på sambon han har nämligen en biltokig kusin som kanske skulle greja det om det går att fixa själv, lr så frågar man på saab men tack för alla svar!
    Vart bor ni någonstans då?
    kan ju finnas någon vänlig själ här på forumet som kanske kan hjälpa till isf?
    Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •