Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Högtalarmontering fram i 9k..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    5

    Högtalarmontering fram i 9k..

    Godkväll!

    Kom precis hem från skroten med ett par "nya" högtalargaller fram. Som ska bli hem till mina 5.25" MB quart coaxer.
    Just nu sitter dom monterade i ett upptaget hål på orginal placering, men det lät aldrig riktigt bra, så på'n igen.

    Till min fråga.. Jag tänkte förvandla dom här veka plastbitarna till fullvärdiga hem till högtalarna, men tänkte höra om det finns några tips och idéer på hur man löser det på bästa sätt. Att jag ska ha en stadig ring i mdf lr alu att montera i är jag klar över.. Men hur jag gör hela biten stadigare är jag mer osäker på.. Har inte jobbat med polyester tidigare men kan det vara en bra lösning?

    peace!

    /Dubmaster

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    kumla
    Inlägg
    95
    finns mdf-ringar i 5,25" jag skulle sätta i sånna i gallren (ursågat innan ) och sen plasta in allt, slipa spackla klä... borde ju funka.
    nån som har fler tips? jag funderar oxå på denna operation till mina infinity 5,25"
    The Men of Purity Weekend cancelled due to lack of interest

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    kumla
    Inlägg
    95
    The Men of Purity Weekend cancelled due to lack of interest

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    här finns lite att titta på.
    Du kanske kan få lite ideer. http://www.jahnson.se/images/Bil/Pro...00/index_3.htm
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Mr cba
    här finns lite att titta på.
    Du kanske kan få lite ideer. http://www.jahnson.se/images/Bil/Pro...00/index_3.htm
    Aha.. Coolt. Din tidigare installation, ser ju ut som det jag har tänkt att testa nu.. Vad var problemen du hade med den som gjorde att du satsade på en hel bräda istället? Grymt snyggt jobb med den nya föresten!

    Mvh

    /Dubmaster

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Citat Ursprungligen postat av dubmaster
    Citat Ursprungligen postat av Mr cba
    här finns lite att titta på.
    Du kanske kan få lite ideer. http://www.jahnson.se/images/Bil/Pro...00/index_3.htm
    Aha.. Coolt. Din tidigare installation, ser ju ut som det jag har tänkt att testa nu.. Vad var problemen du hade med den som gjorde att du satsade på en hel bräda istället? Grymt snyggt jobb med den nya föresten!

    Mvh

    /Dubmaster
    Problemet var att det inte såg snyggt ut!
    Och ska du ha 5,25" så tror jag inte du får plats med dom i bara gallret.
    Tänk på höjden mot rutan. Sitter dom monterade för långt in mot rutan kommer dom att ta i när du ska montera dom.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Mr cba
    Och ska du ha 5,25" så tror jag inte du får plats med dom i bara gallret.
    Tänk på höjden mot rutan. Sitter dom monterade för långt in mot rutan kommer dom att ta i när du ska montera dom.
    Jo tanken har slagit mig att det kan bli rätt trångt.
    Ska kolla mot gallrena senare idag. En tanke jag hade var att det kanske kunde funka att skruva i elementet med gallret löst och montera hela kittet. Men jag har inte kollat om det finns någon chans ännu.

    Mvh

    /Dubmaster

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Du kommer att med 99% säkerhet att behöva montera hgt i gallret/brädan innan du lägger tillbaka Gallret/brädan.
    Magneten och korgen bygger så mycket att det inte kommer att gå att få dit den mellan brädan och rutan. Du kommer förmodligen också att få modifiera plåten där orginal hgt sitter.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Färgelanda
    Inlägg
    17
    Vad är det för storlek på orginal högtalarna egentligen?

    Har själv haft mina funderingar på att byta ut dom men helst bara ett rakt byte utan större modifieringar.

Liknande ämnen

  1. Krängningshämmarstag fram OG9-3
    Av AEracing i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 14:38
  2. Blinkerlampor fram 9,3ss
    Av Blue Spirit i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 16:03
  3. [LÖST] Åtdragningsmoment centrummutter vid hjullagerbyte fram OG9-5
    Av Millo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •