Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ännu ett TCS-probs, manualer/handböcker/infoblad sökes

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    282

    Ännu ett TCS-probs, manualer/handböcker/infoblad sökes

    Hej.

    Jag har som sagt TCS-problem med min 9000 Aero -93 och har de senaste dagarna gått igenom "alla" trådar som rör detta. Hur som helst så har jag beställt 2 st nya manöverventiler då båda dessa var trasiga, visade avbrott i en som kom o gick, flera kOhm ibland, 30 Ohm ibland osv osv, helt slut med andra ord, samt att backventilen läckte. Ska även byta alla vakumslangar för säkerhets skull.

    Det jag nu eftersöker är om det finns nån som har någon info i form av .pdf filer eller liknande som kanske beskriver funktionen lite närmare, kanske kopplingsschema? Jag är säker på att det var nån på forumet som hade zipat ihop något liknande men att det blivit borttaget i inlägget. Vore tacksam om nån kunde skicka mig ett PM med länk eller dyligt då jag känner på mig att det garanterat inte kommer räcka med att byta ovanstående detaljer. Om inte annat så kommer det garanterat bli mer fel på TCSn i framtiden.

    Tack för ett bra forum, hjälpt mig många gånger

    /Fredde

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    5737
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Garfield

    Precis vad jag var ute efter!

    Tackar och bugar!

    /Fredde

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 11:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •